رئیس سازمان اوقاف و امورخیریه کشوردر همایش ملی «نقش مذاهب اسلامی در بازآفرینی تمدن اسلامی» گفت: با اطاعت و پیروی از حکومت اسلامی می توان در برابر دشمنان به پیروزی برسیم.حجت الاسلام والمسلمین خاموشی ادامه داد: حضرت امام خمینی (ره) احیا کننده سنت پیامبر اکرم (ص) در جهان معاصر است و اگر امت اسلامی از عقیده استوار و متکی به اندیشه پیامبر (ص) پیروی کنند در تمامی عرصه ها موفقیت حاصل خواهند کرد.
وی بیان کرد: امروز کمک به مردم غزه نیز برگرفته از همین حرکت امام راحل در احیای تمدن اسلامی است.
رئیس سازمان اوقاف و امورخیریه کشور با تاکید براینکه در شرایط موجود، حکومت اسلام بدون ولایت امکان پذیر نیست، اظهار کرد: با اطاعت و پیروی از حکومت اسلامی می توان در برابر دشمنان به پیروزی برسیم.
حجت الاسلام والمسلمین خاموشی همچنین در بخشی از سخنانش، با اشاره به اینکه زندگی شهری در معماری ها و یا در کشفیاتی مثل شهر سوخته، پیدا و آشکار است، افزود: سنگ نوشته هایی وجود دارد که می توان روابط انسانی و روابط اجتماعی را در آن مشاهده کرد.
وی با بیان اینکه، انقلاب امام راحل دور از ذهن انقلابیون بود، افزود: حضرت امام خمینی (ره) با انقلاب خود اتفاق بزرگی را رقم زد که انقلابیون انتظارش را داشتند ولی دور از ذهنشان بود و امام راحل با بیش از ۹۸ درصد کسب آرا رای جمهوری اسلامی ایران را گرفت.  رئیس سازمان اوقاف و امورخیریه کشور در پایان گفت: امام راحل آیات قرآنی، سنت پیامبر اکرم (ص) و فرامین معصومین را در بستر اجرایی جامعه وارد کرد.