حجت‌الاسلام مهدی غلامعلی در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان گفت:رهبر انقلاب اسلامی به تمدن نوین اسلامی تاکید دارند و مذاهب اسلامی بازوان اصلی رسیدن به تمدن نوین اسلامی هستند. غلامعلی گفت: اگر می‌خواهیم مسائل و مشکلاتی که پیشروی امت اسلامی را برطرف کنیم باید بدانیم و بررسی کنیم که مذاهب اسلامی در فردای تمدن نوین، چه نقشی دارند.
وی گفت: اگر می‌خواهیم مسائل و مشکلاتی که پیشرو را برطرف کنیم باید بدانیم مذاهب اسلامی در فردای تمدن اسلامی چه نقشی دارند.
حجت‌الاسلام غلامعلی، گفت: نخستین همایش ملی نقش مذاهب اسلامی در باز آفرینی تمدن اسلامی را امسال در گلستان خواهیم داشت و دومین همایش را سال آینده در استان هرمزگان برگزار خواهیم کرد.
وی افزود: این همایش بیش از هفت کارگروه دارد که در استان گلستان سه کارگروه کلام، فقه و زنان در نظر گرفته شده و تلاش خواهیم کرد که در سال آینده کارگروه‌های دیگر مثل اجتماعی، قرآن و حدیث را هم به کارگروه های همایش اضافه کنیم.
حجت‌الاسلام غلامعلی با بیان اینکه، این همایش در قالب گفتگوی نخبگانی در کارگروه‌ها برگزار می‌شود، اظهار کرد:  در همایش سال آینده دریافت مقاله نیز در نظر گرفته شده است.