رییس کل دادگستری استان اردبیل در جلسه شورای قضایی، از دستیابی دستگاه قضایی استان به رتبه‌های برتر متعدد در ارزیابی‌های کشوری خبر داد.

روزگار پرس /  حجت الاسلام و المسلمین حسین کثیرلو، رئیس کل دادگستری استان اردبیل در جلسه شورای قضایی با ارائه گزارشی از عملکرد و اقدامات دستگاه قضایی استان، از خدمات قضات و کارمندان تشکیلات قضایی قدردانی نموده، اظهار داشت: با اقدامات صورت گرفته در بحث کاهش جمعیت کیفری، دستگاه قضایی استان در ۲۴ ماه اخیر به صورت متوالی موفق به اخذ رتبه یک کشوری شده است.

وی ادامه داد: همچنین با اقدامات هماهنگ و همکاری صورت گرفته در شورای حفظ حقوق بیت‌المال دادگستری استان، برای صد درصد اراضی ملی و منابع طبیعی و حریم رودخانه‌ها سند تک برگی صادر شده که در سطح کشور قابل توجه است.

مقام عالی قضایی استان افزود: در بحث پرونده‌های شورای حل اختلاف، ۴۶ درصد پرونده‌های ارجاعی با صلح و سازش مختومه شده است.

وی ابلاغ بیش از ۹۷ درصد اوراق قضایی به صورت الکترونیکی، کسب رتبه دوم کشوری دادسرا از حیث نرخ رسیدگی، رتبه اول دادستانی مرکز استان در آمار ملاقات‌های مردمی و موفقیت فراتر از استاندارد کشوری دادسرای عمومی و انقلاب اردبیل در صدور گواهی عدم سوء پیشینه، رتبه دوم کشوری دادگاه‌های انقلاب و کیفری یک از حیث کاهش زمان رسیدگی بخش دیگری از دستاوردهای دستگاه قضایی استان می‌باشد.

رییس کل دادگستری استان اردبیل کسب موفقیت در رسیدگی به پرونده‌های رسوبی و مسن، کسب موفقیت در بحث اشتغال و حرفه آموزی زندانیان، اقدمات شاخص و عملکرد مطلوب استان در آزادسازی زندانیان جرائم مالی و غیر عمد را از جمله موارد دیگری دانست که با تلاش و کوشش جهادی در دستگاه قضایی استان محقق شده است.