مدیر کل حفاظت محیط زیست گلستان می گوید : احیای تالاب گمیشان را که در کانون گرد و غبار قرار دارد برای مبارزه با ریزگردها در دستور کار قرار داده ایم.هجوم گرد و غبار به گلستان تهدیدی برای سلامتی ؛ راه مبارزه با آن چیست؟
مدیر کل حفاظت محیط زیست گلستان می گوید : احیای تالاب گمیشان را که در کانون گرد و غبار قرار دارد برای مبارزه با ریزگردها در دستور کار قرار داده ایم.
به گزارش پایگاه خبری روزگار پرس به نقل از خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان محمدرضا کنعانی در گفتگوی تلفنی با خبر بیست سیمای گلستان با اشاره به اینکه گرد و غبار در گلستان دو منشاء داخلی و خارجی دارد افزود: منشاء گرد و غبار امروز طبق گزارش هواشناسی ، خارجی (صحرای ترکمنستان) است که دبیرخانه ستاد ملی مبارزه با گرد و غبار و سازمان محیط زیست در حال تدوین یک برنامه اقدام مشترک با کشور‌های شمال شرق و همسایه هستند. او همچنین افزود: ۲۰۰ هزار هکتار از پهنه گلستان نیز منشاء داخلی گرد و غبار و فرسایش بادی محسوب می‌شوند و سازمان جهاد کشاورزی در اراضی کشاورزی، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری در اراضی مرتعی و حفاظت محیط زیست در پهنه‌های تالابی باید اقداماتی را برای حل این معضل انجام دهند. کنعانی ادامه داد: در این راستا سازمان حفاظت محیط زیست احیای تالاب گمیشان را که در کانون گرد و غبار است در دستور کار قرار داده و تلاش می‌کنیم ایستگاه پمپاژ تالاب گمیشان را به عنوان اقدام اضطراری بتوانیم در دهه فجر افتتاح کنیم.هجوم ریزگرد‌ها و گرد و غبار در آسمان گلستان در نخستین ساعات بامداد امروز شنبه چهارم شهریور مردم گلستان را غافلگیر کرد.میزان گرد و غبار سبب آلودگی شدید هوا و کاهش دید افقی در برخی شهر‌های استان از جمله گرگان شد و بسیاری از مردم را مجبور کرد برای تردد از ماسک استفاده کنند.