نورالدین رحیمی مدیرکل بیمه سلامت استان ایلام صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت دهه فجر گفت: خوشبختانه در چهل و چهارمین جشن پیروزی انقلاب اسلامی شاهد ارتقا سلامت جامعه نسبت به ادوار اخیر هستیم که این مهم یکی از مهمترین اقدامات سازمان بیمه سلامت می‌باشد.

وی افزود: سازمان بیمه سلامت سالیانه ۲۳۰ میلیار تومان هزینه درمان به مراکز بیمه ای ، خصوصی و خیریه در قالب ۴۰۰ مرکز طرف قرار داد پرداخت کرده است .

مدیر کل بیمه سلامت ادامه داد:۷۶درصد بیمه شدگان تحت پوشش بیمه سلامت از خدمات رایگان بهره مند می‌شوند

رحیمی با اشاره به اینکه طرح نسخه الکترونیک با دقت ، سرعت و شفافیت مالی اقدام خوبی در حوزه سلامت است گفت: طرح های مختلفی جهت حمایت از بیماران در استان در حال اجرااست .

وی به چند نمونه از این طرح ها اشاره کرد و افزود: طرح حمایت از زوجین ناباور ،پوشش بیمه ای رایگان ۵ ساله مادران باردار و فرزندان آنها ،قرارداد با ۲۵ مرکز باز پروی معتادان و تحت پوشش قرار دادن بیمه ای نهادهای مختلف چون کمیته امداد، بهزیستی ، طلاب ،دانشجویان و ….از جمله‌ای طرح ها است

مدیر کل بیمه سلامت به پوشش بیمه ای بیماران خاص پرداخت و گفت: ۱۰۷ بیماری خاص و صعب العلاج تحت پوشش خدمات درمانی بیمه سلامت قرار گرفته که از این تعداد۲۷ نوع بیماری با استفاده از کد ملی بیمار نشان دار شده و خدمات رایگان ارائه خواهند داد