خوافپایگاه خبری روزگار ناهید بخششی-رئیس هیات ورزشی سوارکاران شهرستان خواف از اعزام کاروان سواره کار شهر سلامی خواف برای شرکت در آیین های پایانی ماه صفر به مشهد خبرداد.
محمد شاه رخی اظهارکرد: این کاروان به عنوان نخستین کاروان اسب سوار شهرستانی از خراسان رضوی است که برای شرکت در آیین های مذهبی عازم مشهد می شود.
وی به خبرنگار ما گفت: ۶ سوارکار هیات ورزشی سوارکاری شهرستان خواف این ابتکار را انجام دادند که با پشتیبانی های فرمانداری، دامپزشکی، اداره ورزش و جوانان خواف، شورای اسلامی شهر سلامی و هیات ورزشی سوارکاری خراسان رضوی می باشد.
وی اعلام کرد: سوارکاران، روزانه حدود ۴۵ تا ۵۰ کیلومتر از طول مسیر شهر سلامی خواف را تا مشهد خواهند پیمود و پیش بینی می شود سفر رفت آن ها، ۵ تا ۶ روز طول کشد.
هاشم سیفی نوفرست معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی فرمانداری خواف نیز از حامیان این کاروان سواره خواست تا به صورت روزانه، حرکت کاروان رصد شود تا با انجام دقیق آن بتوان برای سال آتی، تعداد بیشتری اسب سوار به چنین سفرهای زیارتی مذهبی اعزام کرد.
رئیس اداره ورزش و جوانان خواف نیز گفت: حدود ۵۰ راس اسب توسط اسب سواران هیات ورشی سوارکاری شهرستان خواف تربیت و مورد استفاده قرار می گیرند که نژاد آن ها اسب یورت و اغلب نژاد افغانی است.
اصغر کرامت مهم ترین تلاش اداره ورزش و جوانان خواف را برای هیات ورزشی سوارکاری این شهرستان را برنامه ریزی در تامین پیست اسب سواری دانست و گفت: شهر خواف فاقد پیست اسب سواری است و این چالش مهمی در فعالیت هیات ورزشی اسب سواری شهرستان خواف است.
شهرستان خواف با ۴ بخش، ۶ شهر، ۸۵ روستا، ۱۶۸ هزار نفر جمعیت و ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در فاصله ۲۷۰ کیلومتری جنوب شرقی مشهد مرکز خراسان رضوی قرار دارد.