عضو و ناظر شورای اسلامی شهر شیراز در شهرداری منطقه ۶ شیراز ،گفت: در برنامه سال جاری موضوع تعریض خیابان معالی‌آباد و تملک‌های این خیابان به عنوان مهم‌ترین پروژه منطقه در دستور کار است که در این راستا تملک ۲۰ مغازه و تخریب و روند تعریض خیابان اجرا می‌شود.

به گزارش روزگار از شیراز،مسعود زارعی، افزود: یکی از پروژه‌های اجرایی دیگر در سطح منطقه ۶، تقاطع قصردشت است که به دلیل مسائل تملک، اجرای کار این پروژه متوقف شده بود که در این خصوص اقداماتی انجام شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه تصفیه خانه محلی در سطح این منطقه توسط معاونت فنی و عمرانی شهرداری شیراز احداث می‌شود، شهرداری منطقه ۶ موظف است تقویت شبکه‌های آب‌رسانی ۱۰۰ لیتر بر ثانیه باغات را پیگیری کند.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز خاطرنشان کرد: پیشگیری و مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز یکی دیگر از برنامه‌های اجرایی در سطح منطقه ۶ است که در این راستا با تشکیل تیم گسترده‌ای کار رصد باغات دنبال می‌شود.

زارعی همچنین با اشاره به آرای کمیسیون ماده ۱۰۰ در یک سال گذشته اضافه کرد: در سال گذشته تعداد ۵۴ رأی صادر که اجرا و تخریب انجام شده است و در چهار ماهه سال جاری تعداد ۳۳ مورد رأی صادر شده است.

عضو و ناظر شورای اسلامی شهر شیراز تاکید کرد: متخلفین بدانند که هزینه تخلف در گروه یک باغات بسیار سنگین است و به شدت با این موضوع برخورد می‌شود.

وی ادامه داد: علاوه بر منطقه ۶، همچنین در منطقه ۱۰ نیز این موضوع را اعلام کرده‌ایم، تمام تخلفاتی که انجام شده است برای آنها پرونده‌های قضائی تشکیل می‌شود. از سوی دیگر در تلاش هستیم، در این طرح شناسایی دلالان صورت گیرد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز همچنین با اشاره به موضوع جمع‌آوری دست‌فروشان و بار فروشان و اغذیه فروشان اضافه کرد: این موضوع نیازمند ساماندهی یکپارچه است و اغلب در مکان‌هایی که حضور دارند مشکلات ترافیکی یا سد معبر دارد و شهرداری این موضوع را تشخیص داده است، در این راستا سازمان میادین با تعیین مکان‌هایی در مرحله اول ساماندهی، انتقال آنها صورت می‌گیرد.

شهردار منطقه ۶ شیراز نیز اظهار کرد: در دو سال گذشته با همت پرسنل شهرداری منطقه و حمایت شورای اسلامی شهر شیراز پروژه‌های بسیار خوبی در سطح منطقه ۶ اجرا شد.

مسعود قادری افزود: در سطح این منطقه در دو سال گذشته پنج پارک محلی در خیابان‌های شهید کسایی، شهید گودرزی، شهید رمضانی و محله آفتاب شهرک جوادیه به بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به اینکه یک پل مکانیزه در سطح این منطقه اجرا شد، تصریح کرد: در این حوزه همچنین یک پل عابرپیاده در شهرک دینکان در محور کمربندی به بهره‌برداری رسید.

شهردار منطقه ۶ شیراز خاطرنشان کرد: در محور کمربندی از سوی شهرداری منطقه ۶ و ۱۰ دو مخزن بزرگ احداث شده است تا در فصل زمستان و در بارندگی جمع‌آوری آب‌ها صورت گیرد و پس از آن در تابستان که با مشکل کم‌آبی برای فضای سبز مواجه هستیم، فضای سبز دو منطقه با این مخزن آبیاری شود.

قادری اضافه کرد: در سال‌جاری نیز طرح احداث باغ خانواده در سطح این منطقه در دستور کار قرار گرفت و این باغ که مساحتی بالغ بر دو هکتار دارد در سال‌جاری عملیات احداث آن در هفته دولت آغاز می‌شود و انتظار می‌رود تا اواسط سال آینده به بهره‌برداری برسد.

وی اظهار کرد: یکی از پروژه‌های اجرایی شهرداری شیراز در سطح این منطقه، پروژه باغ پرندگان است که در موقعیت قرارگیری این باغ در انتهای بلوار شهید چمران پیش‌بینی شده است و اقدامات اجرایی آن توسط معاونت سرمایه‌گذاری دنبال می‌شود تا عملیات اجرایی آن سریع‌تر آغاز شود.

قادری افزود: یکی دیگر از پروژه‌های شاخص این منطقه، پارک سه هزار هکتاری است که در محل ارتفاعات بام سبز شیراز در حال اجراست و برای این پروژه با همکاری شهرداری مناطق ۳، ۱ و ۶ و معاونت عمرانی شهرداری شیراز احداث یک مسیر ۳۰ کیلومتری دوچرخه‌سواری در حال انجام است و می‌توان گفت این مسیر که شروع آن از منصورآباد تا اکبرآباد و ارتفاعات دروازه قرآن کوه نور است به عنوان بزرگترین مسیر دوچرخه سواری کشور است.

شهردار منطقه ۶ شیراز همچنین با اشاره به پروژه‌های ورزشی منطقه ۶ تصریح کرد: دو سالن ورزشی در سطح این منطقه اجرا خواهد شد که یک سالن ورزشی ویژه بانوان در محل باغ ارکیده احداث می‌شود و یک سالن ورزشی در محل خیابان شهید آرش رضایی اجرا می‌شود.

وی تاکید کرد: یکی از مهم‌ترین اقدامات در این منطقه پیشگیری از تخلفات ساختمانی است که در این حوزه از تمام ظرفیت‌های شهرداری شیراز و استان استفاده شده است که در این راستا با تشکیل گشت هم‌پوشانی در ۶ ماه گذشته تخریب‌های متعدد صورت گرفت و اقدامات و برخورد با تخلفات این حوزه به گونه‌ای بود که در ۱۰ سال گذشته در شیراز بی‌سابقه بود.

اجرای عملیات پیاده‌رو سازی در سطح منطقه، اجرای عملیات لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی و ساماندهی آب‌راه‌های سطح منطقه، طرح اصلاح هندسی معابر منطقه، آرام‌سازی معابر، بهره‌برداری از باغ کودکانه در محور شهید رمضانی در ۲ ماه آینده از دیگر موضوعات مورد اشاره شهردار منطقه ۶ شیراز در این نشست بود.