نخستین جشنواره شهریاران با موضوع تجلیل از شهروندان مشارکتجو در مدیریت شهری با بیشترین میزان ثبت و پیگیری درخواست در سامانه مردمی ۱۳۷ شهرداری شیراز به مناسبت هفته ارتباطات و روابط عمومی برگزار شد.
به گزارش روزگار در شیراز، نخستین جشنواره تجلیل از شهروندان مشارکتجو در مدیریت شهری با بیشترین میزان ثبت و پیگیری درخواست در سامانه
نخستین جشنواره شهریاران با موضوع تجلیل از شهروندان مشارکتجو در مدیریت شهری با بیشترین میزان ثبت و پیگیری درخواست در سامانه مردمی ۱۳۷ شهرداری شیراز به مناسبت هفته ارتباطات و روابط عمومی برگزار شد.
نخستین جشنواره تجلیل از شهروندان مشارکتجو در مدیریت شهری با بیشترین میزان ثبت و پیگیری درخواست در سامانه مردمی ۱۳۷ شهرداری شیراز به مناسبت هفته ارتباطات و روابط عمومی برگزار شد.
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز نیز در بخش دیگری از این جشنواره عنوان کرد: ۱۵ پروژه شاخص و کلان را در کمیسیون متبوع احصا کردیم که یک مورد آن موضوع اعتماد مردمی است.
مسعود زارعی گفت: نفس توجه به اعتماد مردم با تقویت سامانه ارتباطات مردمی ۱۳۷ در ابعاد مختلف شکل میگیرد.
وی خاطرنشان کرد: با برگزاری این جشنواره، کار ارزشمندی شکل گرفته است و نشان از این دارد که شهرداری به منتقدین خود توجه میکند، از طرفی هم اینکه عدهای خود را مسئولیت پذیر میدانند و با سامانه در ارتباط هستند، نشان از انسانهای دغدغهمند دارد.
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه سال گذشته نزدیک به ۱۸۰ هزار تماس مردمی داشتیم که نشان از اعتماد مردم دارد، گفت: نزدیک به ۸۰ درصد تماسها مربوط به حوزه خدمات شهری بود.
زارعی همچنین به موقعیت مکانی مرکز ۱۳۷ شهرداری اشاره و خواستار پیشبینی یک ساختمان بزرگتر شد و افزود: این مرکز با فعالیت خاص خود باید در محیط بزرگتری استقرار یابد.
وی تأکید کرد: باید کارگروهی با حضور افراد منتخب در جشنواره ایجاد شود تا از نظرات آنها استفاده و از این جمع مجموعه مطالبه گری شکل گیرد.
معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز در این جشنواره ضمن تبریک هفته ارتباطات و روابط عمومی و گرامیداشت یاد و خاطره شهردار فقید منطقه ۵ شیراز، بیان کرد: با فراهم شدن بستر ارتباطات مردمی شهرداری شیراز تحت عنوان سامانه ۱۳۷، شاهد اعتماد شهروندان شیرازی به مجموعه شهرداری هستیم
حمیدرضا اسماعیلی با تصریح بر این نکته که مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷، یک سامانه تصمیمساز در مجموعه شهرداری شیراز محسوب میشود، گفت: با بررسی مجموع تماسهای برقرار شده با این سامانه، مشکلات احصا و براساس برنامه تعریف و به شورا پیشنهاد داده میشود و نهایتا پس از تصویب، شهرداری با اختصاص ردیف اعتباری به آن به عنوان یک هدف نگاه میکند.
وی که معتقد است امروز سامانه ۱۳۷ در حال سیر مسیر تکاملی به سمت سیسمتی پویا، چابک و هدفمند است، افزود: برنامهریزیهای جامع تدوین شده نیز بر پویایی، هدفمندی و چابکی بیشتر این سامانه در آینده دلالت دارد.
معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز با تاکید بر این موضوع که آمار صعودی سالانه تماس با این سامانه نشان از اعتماد مردم به ۱۳۷ است، عنوان کرد: حتی تماسهایی که مربوط به شهرداری نیست و در گزارش شهروندان اعلام میشود، دستهبندی و مسئولان مربوطه اعلام میشود.
اسماعیلی یادآور شد: این جشنواره برای نخستین بار در شیراز اجرایی شده و مقرر شده که هر ساله برگزار شود.
مدیرکل ارتباطات و امور بینالملل شهرداری شیراز نیز در این جشنواره ضمن تبریک هفته ارتباطات و روابط عمومی، اظهار کرد: مرکز ارتباطات مردمی شهرداری شیراز (سامانه ۱۳۷) در سال ۱۳۸۱ فعالیت رسمی خود را آغاز کرد و از آن زمان تاکنون طبق هدفگذاری انجام شده به سمت سامانهای هدفمند، چابک و مدرن پیش رفته است.
رضا جاویدی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۱۸۰ هزار تماس با مرکز ۱۳۷ برقرار شد، افزود: در مجموع بیش از ۸۰ درصد از تماسهای برقرار شده مربوط به خدمات شهری بوده است.
وی خاطرنشان کرد: ارتقای این سامانه در سال گذشته با حمایتهای رئیس کمیسیون سلامت. محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر شیراز و پشتیبانیهای معاونت مالی و اقتصادی شهرداری این کلانشهر، موجب تسریع در امر پاسخگویی، پاسخگویی هوشمند، شفافیت در پاسخگویی، تسریع در پاسخگویی و ایجاد ظرفیت بهرهگیری از این سامانه برای تصمیمسازیهای کلان در شهرداری شیراز شده است.
مدیرکل ارتباطات و امور بینالملل شهرداری شیراز با بیان اینکه امروز در این مرکز رویکردهایی همچون؛ ارتباط بی واسطه با مردم، سلامت اداری، استیفای حقوق شهر و شهروند، تعمیق فرهنگ مسئولیتپذیری، پاسخگویی، تحقق مردم سالاری و حرکت بر مدار هوشمند سازی دنبال میشود، تأکید کرد: شهردار شیراز، شورای معاونین و شهرداران مناطق، در این مسیر یاریگر و حمایتگر ما بودهاند.
جاویدی همچنین به ماموریتهای مرکز ۱۳۷ نیز اشاره و عنوان کرد: ایجاد پل ارتباطی و یکپارچه بین شهروندان و مجموعه شهرداری، تحلیل کلان دادههای ثبت شده، پیگیری عملیاتی و میدانی، نظارت دقیق و اجرا و بازرسی هوشمند، پاسخگویی شبانهروزی، پایش عملکرد، شناسایی نقاط ضعف و از مهمترین این ماموریتهاست.
بنابراین گزارش، در این جشنواره که سید ابراهیم حسینی رئیس و سیده مریم حسینی سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز و روحالله خوشبخت معاون محیط زیست و خدمات شهری و کاربران ۱۳۷ در مناطق، سازمانها و معاونتهای شهرداری شیراز نیز حضور داشتند، از ۱۸ شهروند برگزیده که بیشترین تعامل و پیگیری امور شهری را با مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷ داشتند، تجلیل شد.
همچنین براساس ارزیابیهای بعمل آمده از تماسها و پیگیریهای انجام شده در سامانه ۱۳۷ به ترتیب سازمان مدیریت پسماند، شهرداری منطقه ۱۰ و شهرداری منطقه یک شیراز مقام اول تا سوم سازمانی را کسب کردند.
در این جشنواره همچنین تعدادی از دانشآموزان سطح مناطق یازدهگانه شهرداری شیراز نیز بعنوان شهریار و سفیران سامانه ۱۳۷ انتخاب و نشان شهریار به آنان اهدا شد.مردمی ۱۳۷ شهرداری شیراز به مناسبت هفته ارتباطات و روابط عمومی برگزار شد.
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز نیز در بخش دیگری از این جشنواره عنوان کرد: ۱۵ پروژه شاخص و کلان را در کمیسیون متبوع احصا کردیم که یک مورد آن موضوع اعتماد مردمی است.
مسعود زارعی گفت: نفس توجه به اعتماد مردم با تقویت سامانه ارتباطات مردمی ۱۳۷ در ابعاد مختلف شکل میگیرد.
وی خاطرنشان کرد: با برگزاری این جشنواره، کار ارزشمندی شکل گرفته است و نشان از این دارد که شهرداری به منتقدین خود توجه میکند، از طرفی هم اینکه عدهای خود را مسئولیت پذیر میدانند و با سامانه در ارتباط هستند، نشان از انسانهای دغدغهمند دارد.
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه سال گذشته نزدیک به ۱۸۰ هزار تماس مردمی داشتیم که نشان از اعتماد مردم دارد، گفت: نزدیک به ۸۰ درصد تماسها مربوط به حوزه خدمات شهری بود.
زارعی همچنین به موقعیت مکانی مرکز ۱۳۷ شهرداری اشاره و خواستار پیشبینی یک ساختمان بزرگتر شد و افزود: این مرکز با فعالیت خاص خود باید در محیط بزرگتری استقرار یابد.
وی تأکید کرد: باید کارگروهی با حضور افراد منتخب در جشنواره ایجاد شود تا از نظرات آنها استفاده و از این جمع مجموعه مطالبه گری شکل گیرد.
معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز در این جشنواره ضمن تبریک هفته ارتباطات و روابط عمومی و گرامیداشت یاد و خاطره شهردار فقید منطقه ۵ شیراز، بیان کرد: با فراهم شدن بستر ارتباطات مردمی شهرداری شیراز تحت عنوان سامانه ۱۳۷، شاهد اعتماد شهروندان شیرازی به مجموعه شهرداری هستیم
حمیدرضا اسماعیلی با تصریح بر این نکته که مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷، یک سامانه تصمیمساز در مجموعه شهرداری شیراز محسوب میشود، گفت: با بررسی مجموع تماسهای برقرار شده با این سامانه، مشکلات احصا و براساس برنامه تعریف و به شورا پیشنهاد داده میشود و نهایتا پس از تصویب، شهرداری با اختصاص ردیف اعتباری به آن به عنوان یک هدف نگاه میکند.
وی که معتقد است امروز سامانه ۱۳۷ در حال سیر مسیر تکاملی به سمت سیسمتی پویا، چابک و هدفمند است، افزود: برنامهریزیهای جامع تدوین شده نیز بر پویایی، هدفمندی و چابکی بیشتر این سامانه در آینده دلالت دارد.
معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز با تاکید بر این موضوع که آمار صعودی سالانه تماس با این سامانه نشان از اعتماد مردم به ۱۳۷ است، عنوان کرد: حتی تماسهایی که مربوط به شهرداری نیست و در گزارش شهروندان اعلام میشود، دستهبندی و مسئولان مربوطه اعلام میشود.
اسماعیلی یادآور شد: این جشنواره برای نخستین بار در شیراز اجرایی شده و مقرر شده که هر ساله برگزار شود.
مدیرکل ارتباطات و امور بینالملل شهرداری شیراز نیز در این جشنواره ضمن تبریک هفته ارتباطات و روابط عمومی، اظهار کرد: مرکز ارتباطات مردمی شهرداری شیراز (سامانه ۱۳۷) در سال ۱۳۸۱ فعالیت رسمی خود را آغاز کرد و از آن زمان تاکنون طبق هدفگذاری انجام شده به سمت سامانهای هدفمند، چابک و مدرن پیش رفته است.
رضا جاویدی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۱۸۰ هزار تماس با مرکز ۱۳۷ برقرار شد، افزود: در مجموع بیش از ۸۰ درصد از تماسهای برقرار شده مربوط به خدمات شهری بوده است.
وی خاطرنشان کرد: ارتقای این سامانه در سال گذشته با حمایتهای رئیس کمیسیون سلامت. محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر شیراز و پشتیبانیهای معاونت مالی و اقتصادی شهرداری این کلانشهر، موجب تسریع در امر پاسخگویی، پاسخگویی هوشمند، شفافیت در پاسخگویی، تسریع در پاسخگویی و ایجاد ظرفیت بهرهگیری از این سامانه برای تصمیمسازیهای کلان در شهرداری شیراز شده است.
مدیرکل ارتباطات و امور بینالملل شهرداری شیراز با بیان اینکه امروز در این مرکز رویکردهایی همچون؛ ارتباط بی واسطه با مردم، سلامت اداری، استیفای حقوق شهر و شهروند، تعمیق فرهنگ مسئولیتپذیری، پاسخگویی، تحقق مردم سالاری و حرکت بر مدار هوشمند سازی دنبال میشود، تأکید کرد: شهردار شیراز، شورای معاونین و شهرداران مناطق، در این مسیر یاریگر و حمایتگر ما بودهاند.
جاویدی همچنین به ماموریتهای مرکز ۱۳۷ نیز اشاره و عنوان کرد: ایجاد پل ارتباطی و یکپارچه بین شهروندان و مجموعه شهرداری، تحلیل کلان دادههای ثبت شده، پیگیری عملیاتی و میدانی، نظارت دقیق و اجرا و بازرسی هوشمند، پاسخگویی شبانهروزی، پایش عملکرد، شناسایی نقاط ضعف و از مهمترین این ماموریتهاست.
بنابراین گزارش، در این جشنواره که سید ابراهیم حسینی رئیس و سیده مریم حسینی سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز و روحالله خوشبخت معاون محیط زیست و خدمات شهری و کاربران ۱۳۷ در مناطق، سازمانها و معاونتهای شهرداری شیراز نیز حضور داشتند، از ۱۸ شهروند برگزیده که بیشترین تعامل و پیگیری امور شهری را با مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷ داشتند، تجلیل شد.
همچنین براساس ارزیابیهای بعمل آمده از تماسها و پیگیریهای انجام شده در سامانه ۱۳۷ به ترتیب سازمان مدیریت پسماند، شهرداری منطقه ۱۰ و شهرداری منطقه یک شیراز مقام اول تا سوم سازمانی را کسب کردند.
در این جشنواره همچنین تعدادی از دانشآموزان سطح مناطق یازدهگانه شهرداری شیراز نیز بعنوان شهریار و سفیران سامانه ۱۳۷ انتخاب و نشان شهریار به آنان اهدا شد.