خواف بخششی پایگاه خبری روزگار -سخنران مراسم راه پیمایی روز جهانی قدس در شهر خواف در جمع راه پیمایان با بیان این که فلسطین پس از مکه مکرمه و مدینه منوره سومین شهر معظم نزد شریعت ودین مسلمانان و سرزمین برکت است اظهار کرد: چرا اسرائیل غاصب است؟
مولوی حبیب الرحمان قهستانی گفت: قدس مبدا معراج از خاک تا افلاک و سرزمین انبیای بزرگ الهی هم چون اسماعیل، اسحاق، یعقوب، داود، سلیمان، ذکریا، یحیی و برخی دیگر از پیامبران خداست.
وی افزود: فلسطین سرزمین برکت هاست و در پنج مورد در قرآن کریم به این عنوان از آن یاد شده و این سرزمین برای همه مردم دنیا پر برکت است.
او با طرح این سئوال که چرا اسرائیل غاصب است؟ ادامه داد: ایجاد منطقه ای برای یهودیان در یک طرح اروپایی و در پی آن طی قطعنامه ۱۸۱ سازمان ملل سبب شد تا اسرائیل ایجاد شود و پس از آن اسرائیل نه تنها به داشتن کشوری مستقل اکتفا نکرد و تلاش هایی برای غصب قدس و فلسطین آغاز کرد.و این نقشه شوم با کمک و تایید آمریکا در بیخ گوش حدود ۱ و نیم میلیارد مسلمان در حال اجراست.
این روحانی اهل سنت افزود: ۷۰ سال است که اسرئیل بدترین جنایت ها و جباثت ها بر مردممظلوم فلسطین روا می دارد وهر روز ده ها و صدها نفر فلسطینی را شهید و زخمی می کند و ما هنوز در پی صلح هستیم صلحی که برای فلسطین کشوری نمی سازد، آواره ای به فلسطین باز نمی گرداند، پایتختی به نام قدس به رسمیت نمی شناسد و به این ترتیب ما از حق مسلم خود گذشتیم و ضرر کردیم.
مولوی قهستانی گفت: اسرائیل خواهان صلحی است که باب میل خودش باشد یعنی اسرائیل بزرگ از نیل تا فرات و از درخت خرما در عربستان تا درخت اروس که در لبنان است و ما آنچه که امروز در غزه می گذرد به صورت دیگری باید مد نظر قرار دهیم و چونح ساسیت بیشتری نسبت به سال های گذشته پیدا کرده، مساله غزه هست.
وی یادآور شد تا کنون افزون بر ۳۳ هزار نفر فلسطینی به شهادت رسیدند و حدود ۸۰ هزار نفر زخمی شدند و اکثرشان کودکان واطفال هستند و قتل عام زنان، تخریب زیرساخت ها، حمله به مساجد و مدارس ، نابودی بیمارستان ها، هدف قراردادن خبرنگاران و هزاران فجایع دیگر بخشی از ظلم و خباثت های رژیم جعلی و غاصب اسرائیل است و رژیم اسرائیل حتی حاضر نیست مواد غذایی به مردم فلسطین برسد، مجروحین مداوا شوند، این کار، ظلم و جنایتی کم سابقه است.
این روحانی اهل سنت افزود: یک مژده از طرف خداوند متعال است که سرافرازی و پیروزی نهایی از آن ملت فلسطین خواهد بود حتی اگر همه مردم غزه شهید شوند چون در سراسر جهان هرجا آزاده و انسان عاقلی هست به حق خواهی و مظلومیت معصومانه کوکان فلسطین فریاد می کشد و امروز فریاد مرگ بر اسرائیل و زنده باد غزه، نه تنها از زبان مسلمانان، بلکه از زبان هر انسان با منطقی فریاد می شود آمریکا، انگلیس و کشورهای استکباری، بدانید و آگاه باشید غزه امروز تنها نیست و هر روز یارانش بیشتر می شود و پرچم فلسطین متعلق به امت اسلام است و نشانه حق خواهی و استکبار ستیزی است.
این استاد حوزه علمیه احناف خواف اظهار کرد: طوفان الاقصی، طوفانی به پا کرد و حماس، حماسه ای جاودانه در تاریخ ثبت کرد و آن چه در این جنگ نابرابر عده ای با کم ترین تجهیزات با یک کشوری که از سوی مستکبران مورد حمایت قرار می گیرد و این جنبش های فلسطینی و مجاهدین و حماس با پشتوانه کشورهای اسلامی و جمهوری اسلامی توانستند در برابر تمام ابرقدرت ها بایستند و جبهه ی استکبار را در هم بشکنند.
مولوی قهستانی با ابراز تاسف ادامه داد: کشورهای اسلامی جلسات زیادی پیرامون فلسطین برگزار و فقط به یک محکومیت بسنده می کنند و اقدام جدی و عملی صورت نمی گیرد گرچه وظیفه ای خطیر دارند و آن، این که به پا خیزند و به صورت قاطع با تشکیل دادگاه بین المللی، قطع رابطه سیاسی، اقتصادی و گردشگری، تحریم کالاهای اسرائیلی، کارها و ارتباطات فرهنگی، پشتیبانی مالی و نظامی و تشکیل ارتش مشترک در برابر جنایت های مستکبران و رژیم غاصب اسرائیل بایستد.
وی در پایان سخنانش حمله به اقامتگاه سفیر ایران در سوریه و مقرهای نظامی در راسک و چابهار را محکوم کرد.
بیداری چهانی دستاورد حماس در طوفان الاقصی
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران خواف نیز دیگر سخنران آیین راه پیمایی روز قدس در شهر خواف بود که در سخنانی گفت: آبروی اسرائیل در طوفان الاقصی در جهان برده شد و آن هایی که ادعای برتری نظامی، اطلاعاتی، سیاسی گوش عالم را پر کرده بودند و برخی از داخلی ها ما در ایران بر این باور بودند در یک طوفان الاقصایی که توسط قسمتی از جبهه مقاومت انجام شد.
حجت الاسلام داود عبداللهی افزود: وقتی آبروی کسی می رود مثل یک مار زخمی می شود و نمی فهمد چکار می کند و اسرائیل برای این بی آبرویی که رخ داد می خواست به دو کار دست بزند که یکی حذف حماسبود چون این قائله را حماس به پا کرد.
رژیم اسرائیل در روزهای ابتدایی مدعی بود حماس را خواهد زد و سران حماس را خواهد گرفت، اما موفق نشد و دست به آوارگی واسارت مردم بی دفاع زد.
وی گفت: از طرفی اسرائیل فکر می کرد برای حذف حماس مدارس، مساجد و بیمارستان ها و تجمعات عمومی را بزنم مردم می گویند شورع کننده این غائله حماس بوده و نسبت به حماس یک اعتراض مردمی شکل می گیرد و بین حماس و مردم فاصله ایجاد می شود و حماس کم کم به خواست مردم و با هدف من باید کنار بکشد، اما این کار ها قوت حماس را بیشتر کرد و مردمی که قرار بود علیه حماس شورش کنند به حماس نیرو دادند.
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران خواف ادامه داد: خداوند کاری کرد که با این عمل اسرائیل، تنفر امت اسلامی و سایر دولت هایی که مردم شان حامی اسرائیل بودند از اسرائیل ایجاد شد.
حجت الاسلام عبداللهی گفت: دومین اقدامی که اسرائیل کرد با بیان این که تونل ها را بلدیم و جای اسرا را می دانیم به مردمانش قول داد تا اسرای اسرائیلی را از دست حماس آزاد کند، اما تا کنون مشخص شد نه تونل ها را بلد است و نه جای اسرا را پیدا کرده و به هیچ یک از اهدافش بعد از طوفان الاقصی نرسید و از طرف دیگر تمام بدی ها به پای اسرائیل نوشته شد و جامعه جهانی علیه اسرائیل شدند و حاکمان برخی کشورها از ترس ملت شان جرات دفاع از اسرائیل را ندارند و بیداری چهانی پیدا شد و این ها دستاوردهای حماس در طوفان الاقصی بود.