رئیس گروه نین جوتسو (نینجا) استان فارس،گفت:سیزدهمین دوره از مسابقات اوپن کومیته قهرمانی نینجوتسو (نینجا)به منظور انتخاب تیم کشوری برگزار شد.

به گزارش روزگار در شیراز ، محمدعلی یزدان داد در جمع خبرنگاران گفت : سیزدهمین دوره از مسابقات اوپن کومیته قهرمانی نینجوتسو (نینجا) با همکاری هیات انجمن های ورزش های رزمی استان و اداره ورزش و جوانان شیراز به منظور انتخاب تیم کشوری در این مسابقات ، به میزبانی شهرستان شیراز در تاریخ ۷ مهر ماه ۱۴۰۲ در مجموعه ورزشی ۲۵۰۰ نفری شهید آیت ا… دستغیب برگزار شد و قهرمانان این دوره برای شرکت در رقابت‌های کشوری معرفی گردیدند.
وی در ادامه افزود: در این دوره از رقابت ها با حضور شی دوشی آلبوطا نماینده نینجوتسو (نینجا) استان خوزستان با هیات همراه موجب هرچه بهتر برگزار شدن رقابت ها گردید
یزدان داد در خصوص این رقابت‌ها اظهار گفت:نینجوتسو از سال ۱۳۸۴ در استان فارس پایه‌گذاری شده است که در حال حاضر با ۱۸ مربی فعال و بیش از ۲۰۰۰ ورزشکار در استان در حال فعالیت می باشند.
وی با بیان اینکه نینجوتسو (نینجا) یک رشته ژاپنی است که توسط دای شیهان اکبر فرجی در ایران پایه گذاری شده است، افزود :بیش از ۲۰۰ نفر از ورزشکاران و قهرمانان این رشته ورزشی از سراسر استان فارس در قالب ۷ تیم شهرستان در این دوره از مسابقات شرکت کردند و برای کسب مقام و رتبه برتر آن در ۷ رده سنی خردسالان، نونهالان، نوجوانان و جوانان ،امید ،بزرگسالان ، پیشکسوتان با هم به رقابت پرداختند.
وی ابراز داشت: در انتهای رقابت فایتر های به ترتیب تیم های شیراز ، گراش و استهبان ، مقام های اول تا سوم را کسب کردند
مسئول سبک نینجوتسو استان فارس با بیان اینکه امیدوار هستیم میزبانی مسابقات کشوری این دوره در فارس برگزار شود، گفت: رشته نینجوتسو نینجا زیر نظر فدراسیون انجمن ورزش‌های رزمی است و در فارس نیز با همکاری محمد رضا اوجی رئیس هیات ورزش‌های رزمی استان میتوانیم بهترین عملکرد را ارائه دهیم.