مدیر کل راه و شهرسازی فارس گفت: بسته‌های تشویقی که مهرماه سال گذشته از سوی شورای عالی شهرسازی و معماری کشور به تصویب رسیده، فرصت مناسبی را برای نوسازی بافت های فرسوده فراهم آورده است.

به گزارش دریافتی روزگار در شیراز از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی فارس، محمود رضا طالبان، یکی از اهداف راهبردی دولت مردمی سیزدهم را اهتمام و توجه ویژه به بافت‌های ناکارآمد و فرسوده شهری دانست و افزود: باید با استفاده از تمام ظرفیت های پیش بینی شده در این زمینه اقداماتی در خور شان استان فارس و کلانشهر شیراز انجام شود.

وی ادامه داد: بر همین اساس برای بافت های ناکارآمد و فرسوده شهری بر اساس قانون بسته های تشویقی پیش بینی شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی فارس گفت: اگر بحث تسهیلات مذکور به سرانجام برسد شاهد تحولاتی شگرف و قابل توجه در زمینه نوسازی بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری خواهیم بود.

طالبان افزود: ستاد استانی بارآفرینی شهری با مدیریت استاندار و اداره کل راه و شهرسازی در این راستا سیاستگذاری خواهند کرد اما کار اصلی و اجرایی می بایست در سطح شهرستان ها برنامه ریزی و انجام شود.

وی اظهار کرد: انتظار است که فرمانداران به عنوان روسای ستاد بازآفرینی شهری پایدار و شهرداران در شهرهای استان به ویژه شهرهای هدف، اهتمام ویژه به تشکیل جلسات منظم ستاد بازآفرینی شهرستان ها داشته باشند و شرایط را برای استفاده از ظرفیت بسته‌های تشویقی در جهت افزایش نوسازی در بافت های فرسوده فراهم کنند.

مدیر کل راه و شهرسازی فارس ادامه داد: همچنین از مدیران محلی شهرستان ها نیز انتظار داریم که برای بافت فرسوده وقت بگذارند و اهتمام ویژه ای نسبت به این بافت داشته باشند تا شاهد تغییراتی شگرف در این حوزه باشیم.

طالبان در خصوص بسته‌های تشویقی برای اساس مصوبه شورایعالی شهرسازی و معماری کشور گفت: این بسته ها شامل اعطای حداکثر ۲ طبقه تشویقی نسبت به تراکم مجار طرح مصوب، کاهش ضریب تامین پارکینگ مورد نیاز به ۷۵ درصد برای هر واحد، عدم احتساب سطح بالکن و تراس در محاسبه تراکم ساختمانی، امکان تخصیص ۲۰ درصد فضای باز به منظور بخشی از پارکینگ های مورد نیاز و امکان صدور پروانه ساختمانی در پلاک های با مساحت کمتر از ۷۰ متر که امکان تجمیع ندارند، می شود.