به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان

مدیر عامل نیروگاه بندرعباس از استقرار ترانسفورماتورهای نسل جدید در تلمبه خانه نیروگاه بندرعباس خبر داد.

حسین سلیمی عنوان کرد: بر اساس برنامه از پیش تعیین شده جایگزینی ترانسهای جدید بجای ترانس های نسل قدیم با روغن اسکارل ، و در جهت حفظ محیط زیست ،آخرین ترانس موجود از این نسل در قسمت تلمبه خانه نیروگاه بندرعباس نصب شد.

سلیمی افزود: ترانسفورماتور های ۲۵۰kVA از دسته ترانسفورماتورهای توزیع روغنی سه فاز توان پائین بوده و جهت برق رسانی در شبکه توزیع و عمدتاً در محل‌های کم بار یا چگالی بار پائین مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیر عامل نیروگاه بندرعباس خاطر نشان کرد: جهت تغذیه الکترو پمپ های مربوط به تلمبه خانه نیروگاه بندرعباس از ۳ ترانسفور ماتور با توان k.v.a 250 استفاده می شد، که این ترانس ها حاوی روغن آسکارل بوده و علی رغم ایجاد شرایط بسیار مناسب برای کارکرد ترانس ، به علت نامناسب بودن روغن حاوی اسکارل در این نوع ترانس ها ، سال هاست که ممنوع شده است.

سلیمی تصریح کرد:ایران در گذشته ترانسفورماتورهای بزرگ نیروگاهی را از دیگر کشورها وارد می‌کرد، اما اکنون با وجود متخصصان ایرانی در این زمینه نیز بی‌نیاز بوده و تولید ترانسفورماتورهای بزرگ نیروگاهی نمونه بارزی از خوداتکایی و خودباوری است.

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس در پایان اضافه کرد : کارشناسان امور الکتریک در نهایت اقدام به تعویض این ترانس ها در سطح نیروگاه کرده و در بخش تلمبه خانه ، آخرین ترانس باقیمانده از نسل قدیم پس از رفع موانع موجود تعویض شد.