مشهد پایگاه خبری روزگار -استاندار خراسان رضوی ایجاد شهرکهای غیردولتی برای تامین شغل محرومین و مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) ضروری دانست و گفت: باید شرکت شهرکهای صنعتی استان با مشارکت کمیته امداد راه اندازی این شهرکها و پرداخت تسهیلات به متقاضیان برای ایجاد واحد تولیدی را در دستور کار قرار دهد.

یعقوبعلی نظری با حضور در این شرکت و نشست با مدیرعامل و مدیران ستادی و شهرکهای استان افزود: توسعه شهرکهای کارگاهی و غیردولتی – صنفی در استان ضرورتی است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد، ایجاد کارگاه های کوچک در شهرکها زودبازده بوده و شغل بیشتری ایجاد می کند.

وی اظهار داشت: برای واحدهای صنعتی در استان چهار دستور کار شامل حفظ وضع موجود فعالیت واحدها، ارتقای ظرفیت تولید در واحدهای فعال، احیای واحدهای راکد و ایجاد ظرفیتهای جدید در بخش تولید در اولویت قرار گرفته است.

نظری افزود: هر کدام از واحدهای صنعتی فعال باید برنامه عملیاتی مبتنی بر تولید داشته باشند که تقویت، رسیدگی و مراقبت و ارتقای آنها بسیار مهم بوده و باید در اولویت قرار گیرد.

وی با تاکید بر تدوین یک برنامه مراقبتی برای واحدهای صنعتی فعال اظهار داشت: مدیران واحدهای تولیدی را نباید به حال خود رها کرد، بلکه مسئولیت حفظ و نگهداشت تولید و پیشگیری از تعطیلی واحدهای صنعتی برعهده شرکت شهرکهای صنعتی است که مدیران را نسبت به انجام اقدامات پیشگیرانه، تقویت و ارتقای سطح تولید حساس کند و آموزشهای لازم را به وی بدهد چرا که بهترین شیوه برای حفظ واحد تولیدی، ارتقای آن است.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: مجموعه واحدهای صنعتی دارای پروانه بهره برداری مستقر در شهرکها و نواحی صنعتی استان ۲ هزار و ۷۷۱ واحد است که از این تعداد ۲ هزار و ۴۴۳ واحد فعال و ۳۲۸ واحد راکد است.

علی بهرامی زاده میزان واحدهای بهره برداری رسیده در شهرکها و نواحی صنعتی استان از کل طرحهای صنعتی در شهرکها و نواحی صنعتی کشور را ۵۸ درصد، متوسط اشتغال ایجاد شده از کل اشتغال ایجاد شده در شهرکها و نواحی صنعتی کشور را ۲۹ نفر و متوسط سرمایه گذاری در هر واحد از شهرکها و نواحی صنعتی استان را ۱۵ هزار میلیارد ریال ذکر کرد.

وی گفت: از ۲ هزار و ۱۰۵ طرح صنعتی در حال اجرا در شهرکها و نواحی صنعتی نیز ۳۲۵ واحد در مرحله نصب ماشین آلات قرار دارند، ۲۴۴ واحد در مرحله دیوارکشی، ۵۷ واحد در حال تکمیل سوله و باقی طرحها نیز در مرحله فونداسیون و ساختمان سازی هستند.

بهرامی زاده به مهمترین پروژه های در حال اجرای شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی در سال جاری اشاره و بیان کرد: اجرای فاز صنعتی شهرک صنعتی شماره پنج مشهد در گستره ۲۰ هکتار، توسعه شهرک صنعتی کلات به مساحت ۱۰۰ هکتار، توسعه ناحیه صنعتی جغتای به مساحت ۱۳۰ هکتار و ناحیه صنعتی زاوه به مساحت ۲۸ هکتار از جمله این طرحها است که عملیات اجرایی آنها در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی با اشاره به برنامه شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی مبنی بر واگذاری ۳۰۰ کارگاه تولیدی تا پایان سال گفت: تاکنون ۱۰۰ کارگاه تولیدی در شهرکهای صنعتی مشهد، توس، خیام و شهرک فناوری صنایع غذایی به متقاضیان واگذار شده است.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی گفت: در راستای افزایش اختیارات مدیران شهرکهای صنعتی چهار فرآیند صدور مجوزهای واحدهای صنعتی، واگذاری زمین، اصلاح پروانه های ساختمانی و تغییر نام واحد به مدیران شهرکها و نواحی صنعتی استان تفویض شد.