مشهد پایگاه خبری روزگار-مراسم اهدای ۵۰۰ سری جهیزیه واهدای ۱۰۰ دستگاه ویلچر در طرح “مثبت حرکت “ستاد اجرایی فرمان امام (ره ) به معلولین تحت پوشش بهزیستی خراسان رضوی با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور ، مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی ،مدیر بنیاد بین المللی آبشار عاطفه ها و جمعی از مسئولان محلی و استانی در مؤسسه فتح المبین مشهد برگزار شد.

معاون مشارکت های مردمی سازمان بهزیستی در این جلسه به فعالیت ۲۰ ساله آبشار عاطفه ها اشاره کرد و گفت: این سازمان هدایتگر خیرین کشور است.

امیرحسین عرب زاده افزود: زنان و مردان این سرزمین سابقه تاریخی در مشارکت به امر خیر دارندودستگاه های دولتی و سازمان بهزیستی نمی توانند بدون مشارکت خیرین پاسخگوی تمام جامعه هدف بهزیستی باشد.

وی ادامه داد: ۷ میلیون نفر ازجمعیت کشور مخاطب جامعه بهزیستی هستند که معلولین، زنان بی سرپرست و بد سرپرست و فرزندان بهزیستی شامل این گروه هستند.

عرب زاده خاطر نشان کرد:اگر توانایی این قشر کشف شود و استعداد آن ها پرور‌ش پیدا کند نیاز آن ها به مستمری نیزکمتر خواهد شد.

مدیر آبشار عاطفه ها در ادامه ی مراسم گفت : افتخار این موسسه این است که در جهت سربلندی ایران به اقشار آسیب پذیر کمک می کند.

محمد جواد فولاد افزود: در این رزمایش ۵۰۰ سری جهیزیه بین معلولین توزیع خواهد شد که نشان دهنده حرکت هم افزایی بین نهادهای مردمی و حاکمیتی است..

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: بهزیستی مجموعه ای هماهنگ است که زیر نظر دولت برای کمک به اقشار آسیب‌پذیر انجام وظیفه می‌کند و این سازمان در ابتدای انقلاب با همکاری ۱۷ سازمان به عنوان محصول انقلاب شکل گرفت.

مسعود فیروزی افزود: هم افزایی شکل گرفته بین نهادهای دولتی و موسسه های خیریه باعث می‌شود افرادی که نیازهای خاص دارند مورد بی توجهی قرار نگیرند.

وی ادامه داد: در طرح ملی “مثبت حرکت” قرار است ۲۷ هزار ویلچر به افراد نیازمند در نقاط کمتر برخوردار کشور داده شود که سهم خراسان رضوی در این زمینه ۲ هزار و ۶۰۰ دستگاه است.