عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت کشور از قطعی روزانه برق واحدهای تولیدی استان خبر داد و گفت: چنین شرایطی زیبنده هفته دولت و روزهای انتقال به دولت چهاردهم نیست.
به گزارش روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت استان گلستان رمضان بهرامی با بیان اینکه مدیران این روزها در هفته دولت از فتوحات در حوزه انرژی و برق صحبت می کنند، اظهار کرد: اما چند روزی است که برق شهرک های صنعتی از ساعت ۱۴.۳۰ قطع می شود.
وی ادامه داد: مدیران حوزه انرژی در حالی با افتخار از برق رسانی به روستاهای دور صحبت می کنند که برق صنایع هر روز قطع می شود.
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان گلستان با تاکید بر این نکته که قطعی روزانه برق صنایع زیبنده هفته دولت و روزهای انتقال به دولت چهاردهم نیست، افزود: چنین شرایطی با روح و روان واحدهای تولیدی بازی می کند.
وی خاطرنشان کرد: کارگران حاضرند در منازلشان برق نداشته باشند اما روزی آنها که از طریق اشتغال در صنایع است، با خاموشی برق، قطع نشود.
به گفته بهرامی، مدیران درحالی دستور قطع برق به صنایع می دهند که جرات خاموشی کلید برق را در خانه ندارند.
وی با بیان این مطلب که در حوزه انرژی گزارش دادن بازی با شعور واحدهای تولیدی است، افزود: به نظر می رسد در چنین شرایطی نباید زیر ساخت های تولید و صنعت در اختیار دولت قرار گیرد و باید به بخش خصوصی واگذار شود.
رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکمنستان خاطرنشان کرد: واحدهای تولیدی در هنگام افتتاح با مشکل برق مواجه می شوند مگر می شود از توسعه صنعتی حرف بزنیم اما در ارائه زیر ساخت ها محدودیت داشته باشیم.
وی اضافه کرد: براساس قانون بهبود فضای مستمر کسب و کار، وزارت نیرو باید به واسطه قطع برق صنایع، به واحدهای تولیدی خسارت پرداخت کند آیا واقعا وزارت نیرو چنین منابع مالی دارد؟ پس اگر توان پرداخت چنین خسارتی را ندارد دستکم مدیریت درستی داشته باشد.
بهرامی در خاتمه یادآورشد: چنین رویه ای برای خاموشی برق، بر سرانه ملی و تولید ناخالص کشور تاثیر منفی خواهد گذاشت بنابراین نیاز است وزارت نیرو برای جبران ناترازی برق راه دیگری را در نظر بگیرد.