مدیرکل شیلات گلستان از صادرات ۸۰ درصد میگو و دیگر تولید آبزیان استان گلستان خبر داد.

اسماعیل جباری در قرارگاه خبری شهید همدانی از افزایش  فعالیت مزارع  خاویاری در استان خبر داد و افزود:  در سه سال گذشته تعداد مزارع فعال خاویاری در استان از ۶ مزرعه به ۱۱ مزرعه رسیده است .

جباری در ادامه گفت: با راه‌اندازی مزارع پرورش میگو، مناطق محروم گمیشان و زمین‌های غیرقابل کشت به تولید میگو اختصاص یافت و زمینه اشتغال و درآمدزایی بسیاری از اهالی این منطقه را فراهم کرد و بسیاری از صیادان غیرمجاز به اشتغال پایدار رسیدند.

وی با اعلام آغاز برداشت میگو در این استان از ۱۵ شهریور خبر داد و عنوان کرد: امسال افزون بر چهار هزار تن از این آبزی در گلستان تولید شود.

مدیرکل شیلات گلستان به لایروبی کانال آبرسان میگو اشاره کرد و گفت: پسروی آب دریای خزر مشکلات زیادی برای ما ایجاد کرد که ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای لایروبی کانال آبرسان میگو اختصاص یافت و پس از اتمام پروژه، آب باکیفیت و مناسب به مزارع پرورش میگو گمیشان رسید.

جباری  در ادامه به پروژه های هفته دولت اشاره کرد و گفت: افتتاح لایروبی کانال آبرسان میگو با ۲۰۰ میلیارد اعتبار، افتتاح ۹ مزرعه میگوی گمیشان به وسعت ۱۸۰ هکتار، افتتاح پنج مزرعه پرورش ماهی با استفاده از چاه آب کشاورزی و آغاز لایروبی گرگانرود با ۳۰ میلیارد ریال اعتبار را از جمله برنامه‌های شیلات گلستان در هفته دولت امسال می باشد.

وی در پایان گفت: در سه سال گذشته تولید محصولات شیلات در استان از ۴۰۰ تن به ۳۷۰۰ تن رسیده و امسال به ۳ هزار تن خواهد رسید.