رییس سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت:  گلستان با تولید ۳۶۶ هزار تن گوشت گرم مرغ در جایگاه نخست کشور قرار دارد .

محمد برزعلی در قرارگاه خبری شهید همدانی با بیان اینکه استان گلستان با تولید ۳۶۶ هزار تن گوشت گرم مرغ در جایگاه نخست کشور قرار دارد، گفت: با تولید ۶۸ هزار تن تخم مرغ در رتبه پنجم کشور قرار داریم.

برزعلی از تولید یک میلیون و ۴۵۰ هزار تن گندم در بیش از ۳۶۷ هزار هکتار از گندمزارهای استان خبر داد و گفت: از این میزان، یک میلیون و ۱۱۰ هزار تن در قالب خرید تضمینی خریداری شد.

وی با بیان اینکه ۱۰۶ هزار تن محصول از ۴۸ هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع کلزا استان گلستان برداشت شد، تصریح کرد: میزان تولید چغندرقند پاییزه به ۲۰۰ هزار تن، تولید پنبه به ۲۰ هزار تن و تولید توتون به سه هزار و ۹۰۰ تن رسیده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: توجه به امنیت غذایی بگونه ایست که افزایش بهره‌وری در واحد سطح، افزایش سهم ارزش افزوده محصولات کشاورزی، تولید مرغ سلامت محور، تولید محصولات گلخانه ای، افزایش تولید محصولات ارگانیک، کاهش فرسایش خاک، افزایش تشکیل تعاونی های کشاورزی ، احداث جاده های بین مزارع را در برنامه داریم

وی در ادامه  به پروژه‌های جهاد کشاورزی گلستان در هفته دولت اشاره کرد و افزود: پروژه‌های عمرانی و سرمایه‌گذاری جهاد کشاورزی گلستان با ۹ هزار و ۶۵۸ میلیارد ریال اعتبار همزمان با هفته دولت افتتاح می‌شود که بهره‌برداری از این پروژه‌ها برای هزار و ۱۰۱ نفر شغل ایجاد می‌کند و پنج هزار و ۹۵۸ خانوار از آن بهره‌مند خواهند شد.

برزعلی ادامه داد: ۴۹ پروژه در حوزه آب و خاک، ۶ پروژه در حوزه تولیدات گیاهی، ۱۶ پروژه در حوزه تولیدات دامی، پنج پروژه در حوزه شیلات و آبزیان، ۱۸ پروژه در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری و ۶ پروژه در حوزه صنایع تبدیلی کشاورزی همزمان با هفته دولت در استان گلستان افتتاح می‌شوند.

وی در پایان گفت: رتبه دوم در تولید چغندرقند پاییزه، رتبه اول در تولید دانه‌های روغنی، رتبه سوم در تولید میوه و رتبه چهارم در تولید ماهیان گرمابی، برنج، زعفران و مرکبات را  در کشور داریم.