مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان از احداث ، تکمیل و تجهیز ۱۴۰ پروژه آموزشی و ورزشی با ۷۶۰ کلاس با اعتبار ۱۲۰۰ میلیارد تومان ، خزید و توزیع تجهیزات آموزشی، کمک آموزشی و گرمایشی در سطح استان با محوریت مناطق محروم با اعتبار بیش از ۱۹۰ میلیارد تومان ، افزایش مشارکت خیرین گرانقدر در امر مقدس مدرسه سازی با تعهد بیش از ۲۸۰ میلیارد تومان از ابتدای دولت سیزدهم ، اجرای طرح آسفالت محوطه و ایزوگام مدارس با مساحت ۲۳۲ هزار متر مربع با اعتبار ۵۰ میلیارد تومام خبر داد.

وحید فراهی در نشست خبری قرارگاه شهید همدانی گلستان با بیان اینکه در حوزه سرانه فضای آموزشی جزو هفت استان کشور هستیم، گفت: متوسط سرانه‌ فضای آموزشی در کشور ۵.۲۵ مترمربع و در گلستان ۴.۸۵ مترمربع است که برای رفع این مشکل به ۲۰۰ مدرسه احداثی نیاز است تا گلستان به سرانه متوسط کشور برسد.

وی با بیان اینکه در بهسازی مدارس تخریبی و نیازمند مقاوم‌سازی در استان گلستان جهش خوبی ایجاد شد گفت: کمتر از ۱۵ درصد مدارس استان تخریبی و غیرمقاوم هستند که امیدواریم براساس برنامه هفتم توسعه این میزان کاهش یابد.

فراجی در زمینه پروژه های هفته دولت گفت:  در هفته دولت امسال پروژه ایزوگام و بهسازی مدارس با ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار، توزیع تجهیزات آموزشی با هزار میلیارد ریال اعتبار، اولین استخر دانش‌آموزی شرق گلستان با ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار پس از ۱۰ سال وقفه به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس  گلستان در پایان گفت: همزمان با هفته دولت امسال ۴۰ پروژه با ۲۴۶ کلاس درس و اعتبار چهار هزار و ۸۰۰ میلیارد ریالی آماده بهره‌برداری است و ساخت چهار پروژه با ۴۰ کلاس درس و اعتبار هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال نیز آغاز خواهد شد