به گزارش پایگاه اطلاع رسانی، هفتمین و هشتمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان، امروز شنبه ۲۰ مرداد ماه، با حضور زنگانه استاندار گلستان، نورانی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان، دهنوی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، مهیایی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و آق آرکاکلی نماینده مردم گنبد کاووس در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی استان در مکان سالن جلسات میرداماد سازمان برگزار گردید.

 

در ابتدای این جلسه، نورانی رئیس سازمان، دستور جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان را بیان کرد و افزود: اقدامات صورت گرفته در خصوص مولدسازی دارایی های دولت، گزارش تصویبنامه هیأت محترم وزیران در خصوص نشان دار کردن مالیات، برنامه عملیاتی اسناد بخشی ۳۰ گانه، ارائه ظرفیت های مندرج در ماده ۴۳ قانون تأمین مالی تولید و زیرساختها، گزارش واگذاری اراضی مورد نیاز طرح ایجاد شهرک های انرژی خورشیدی، ارائه گزارش طرح ملی کاشت یک میلیارد درخت طی چهارسال و ارائه توضیح در خصوص توانمندسازی مراتع از عناوین دستور جلسه می باشد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان با اشاره به تکلیف استان ها در مولدسازی دارایی های مازاد دستگاه های اجرایی مولدسازی را راهکار مناسبی برای ایجاد ارزش افزوده دانست و گفت: دستگاه های اجرایی بایستی با همکاری اداره کل اقتصاد و دارایی در این زمینه ورود جدی داشته باشند و از ظرفیت مولدسازی استفاده نمایند.

نورانی رئیس سازمان با بیان اینکه با مولدسازی دارایی های دولت گام بلندی برای تأمین منابع اعتباری برای تحقق جهش تولید می شود، اجرای کامل این موضوع را باعث اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی دانست.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان، همچنین به موضوع قانون تأمین تولید و زیرساخت ها، که از قوانین مهم در حمایت از بخش تولید استان می باشد، اشاره کرد و عملکرد ۱۲ ماهه دستگاه های اجرایی را در بحث فروش اموال را به صورت خلاصه تشریح نمود.

نورانی رئیس سازمان در ادامه به موضوع نشان دار کردن مالیات پرداخت و گفت: در راستای مصوبه جهش تولید با مشارکت مردم، قانون نشان دار کردن مالیات ها، ظرفیت مناسبی برای مردمی کردن اقتصاد می باشد و به گونه ای مودی مالیاتی به مودی اجتماعی تبدیل می گردد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان تصریح کرد: از طرح نشان دار کردن مالیات ها، مردم استان گلستان استقبال خوبی کرده اند و ۱۱۲ میلیارد تومان مردم استان مشارکت داشته اند.

نورانی رئیس سازمان خاطرنشان کرد: نشست مشترکی با حاجی مشهدی مدیر کل امور مالیاتی و صلبی مدیرکل اقتصاد و دارایی استان و خبرنگاران و اصحاب رسانه و نشست با شهرستانها برای تبیین موضوع و استفاده از تمام ظرفیت ها جهت شناساندن این طرح به مردم برگزار گردید.

نورانی رئیس سازمان همچنین به انرژی خورشیدی در برنامه هفتم توسعه اشاره کرد و یادآور شد: یکی از معضلات کشور ناترازی در بخش انرژی می باشد که استان گلستان نیز از این مشکل رنج می برد و با توجه به اینکه استان گلستان از ظرفیت های بسیار مناسب جغرافیایی و منابع طبیعی برخوردار می باشد، لذا بحث مربوط به انرژی خورشیدی کلید توسعه پایدار در استان گلستان است