روح اله صلبی مدیر کل امور اقتصادی و دارایی گلستان صبح سه شنبه بیست وسوم مرداد در ارتباط زنده تلفنی با برنامه امروز با گلستان در خصوص سرمایه گذاری خارجی و مولد سازی برای مردم استان توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش پایگاه خبری روزگارپرس  گلستان به نقل از روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی گلستان، صلبی در این برنامه زنده رادیویی گفت: مرکز خدمات سرمایه گذاری به عنوان کانون مراجعه سرمایه گذاران در استان گلستان محسوب شده که با توجه به فعالیتهای همکاران بنده در این مرکز توانسته ایم در سال ۱۴۰۱ بعد از برگزاری ۲۰ جلسه با سرمایه گذاران خارجی ۵ پروژه سرمایه گذاری به میزان ۹٫۱۵ میلیون دلار را محقق کنیم.

وی در ادامه اظهار داشت: در سال ۱۴۰۲ نیز میزان سرمایه گذاری خارجی در استان گلستان را تا ۱۳٫۸۵ میلیون دلار افزایش داده ایم و در سه ماهه اول سال جاری تنها با صدور ۲ مجوز میزان سرمایه گذاری خارجی به ۱٫۵۱۲ میلیون دلار رسیده است.

مدیر کل اقتصادی گلستان در خصوص مولد سازی نیز گفت: دارایی های دولت به چند دسته تقسیم می شوند که یکی از این دارایی ها، دارایی های فیزیکی مثل زمین واملاک می باشد که با هدف کمک به رشد اقتصادی و افزایش بهره وری اموال مازاد دولت تمامی اموال مازاد دستگاه های دولتی در سطح استانها شناسایی و در طرح مولد سازی قرار گرفتند.

در استان گلستان هم تمام تلاش خود را کرده ایم تا بتوانیم طرح های نیمه تمام و اموال مازاد را شناسایی کنیم که در سال گذشته تعداد ۱۲۵ ملک ( ۹۹ ملک دارای سند و ۲۶ ملک فاقد سند ) به ارزش ۳٫۴۲۸ میلیارد تومان شناسایی شد.

وی اشاره کرد: در سه ماهه نخست سال جاری هم تعداد ۴۳ ( ۳۱ ملک دارای سند و ۱۲ ملک فاقد سند ) ملک به ارزش ۱۳٫۳۷۲٫۱۷۳ میلیون ریال شناسایی شده که تا پایان سال این میزان ملک مازاد افزایش خواهد داشت.