شهردار گرگان با تاکید بر ضرورت همکاری سایر دستگاه‌ها با شهرداری برای تحقق اهداف راه‌اندازی ایست‌کار گفت: از زمان آغاز فعالیت ایست‌کار در گرگان سه هزار و ۷۳۸ کارگر به این مرکز مراجعه کرده‌اند.

روزگار پرس گلستان- سیدمحمدرضا سیدالنگی افزود: از این تعداد دو هزار و ۵۷ نفر از کارگران با هماهنگی صورت گرفته با پیمانکاران، به سر کار اعزام‌ شده اند.

وی ادامه داد: از آغاز راه‌اندازی مرکز ایست‌کار در گرگان، جلسه‌های متعددی با انجمن‌های کارگری و پیمانکاری برگزار کردیم تا اگر برای پروژه‌ای نیاز به کارگر ساختمانی وجود داشت حتما از کارگرانی که در این مرکز ساماندهی شده‌اند استفاده شود که تا حدی این اتفاق رخ داده است.

شهردار گرگان گفت: تا کنون نیز ۵۰۴ نفر در ایست‌کار ثبت‌نام کرده‌اند و ساماندهی شده‌اند و چون دارای مهارت‌کارت از سازمان فنی و حرفه‌ای بوده‌اند، کارت شناسایی از سوی این مرکز نیز برای آنان صادر شده است.

وی افزود: در حال حاضر کارگرانی که بر سر گذرها و چهارراه امامزاده حضور پیدا می‌کنند فاقد مدارک هویتی و شناسایی هستند که برابر قانون از پذیرش آنان در این مرکز معذور هستیم.

سیدالنگی با تاکید براینکه ساماندهی کارگران فصلی نیازمند همراهی همه دستگاه‌ها و مجموعه‌های متولی است، گفت: برای اینکه بتوانیم اقدامی مناسب برای این قشر زحمتکش و آسیب‌پذیر انجام دهیم، شهرداری توان و ظرفیت خود را به‌کار گرفته و لازم است تا دستگاه‌های دیگر نیز وارد میدان شوند.