مدیر کل تامین اجتماعی استان گلستان به مناسبت هفته تامین اجتماعی در جمع خبرنگاران گف : با اجرای طرح ۳۰۷۰ ارائه خدمات سازمان به صورت الکترونیکی انجام می شود که هم در وقت و هم در هزینه افراد تحت پوشش صرفه جویی می شود.
«قربان زنگانه» در ادامه بیان کرد: بیش از ۸۶۰میلیارد تومان دستکاهها و پیمانکاران به سازمان بدهی دارند و بزرگترین بدهکاران ۳۰۰میلیارد تومان می باشد وپیمانکاران وادارات و بقیه کارگاه‌ها جز بدهکار این سازمان هستند. زنگانه گفت: استانداری و فرمانداری‌ها بدیهی های خود را تقسیط کردندو پایداری منابع در سازمان می تواند موجب خدمت به جامعه هدف باشد. وی افزود: درسه ماه اول سال ۲ هزار و یکصد میلیاردتومان پرداخت حقوق داشتیم و از رسانه ها کمک می خواهیم که به بدهکاران اطلاع رسانی کنند تا پرداخت ها سریعتر انجام شود. زنگانه گفت : ماهانه ۱۸۰۰ میلیارد تومان هزینه داریم و بایددر جامعه امید بخشی کنیم و امسال یک فقط درماه فروردین حقوق معوقه داشتیم . وی گفت :همه وطیفه داریم تأمین اجتماعی را صیانت و حمایت کنیم. زنگانه افزود: تعداد۸ کارگزاری در سطح استان امورات تأمین اجتماعی جامعه هدف را پیگیری می کنندو اگر در این خصوص زیر مجموعه مشکلی ایجاد شد از طریق سازمان قابل حل می باشد.واز وظایف کارگزاریها کلیه پرداختی مربوط به سازمان بصورت متمرکز در مرکز انجام می شود. مدیر کل تامین اجتماعی استان گلستان در مورد محاسبه خدمت معلولین گفت: معلولین با توجه به میزان معلولیت نسبت به بازنشستگی آنان اقدام می شود ودر مشاغل سخت و زیان آوربا ۲۰سال سابقه مستمری توانند بازنشسته شوند. وی افزود:در سطح استان ۴۶هزار کارگاه داریم و حدود ۸۹۰ هزار نفر تحت چتر حمایتی سازمان با ۴۲ در صد قرار دارند و در سال گذشته ۱۳هزار نفر به جمعیت بیمه شده اصلی برای اولین بار تحت پوشش قرار گرفتند. زنگانه ادامه داد: درحال حاضر ۲۷۰۰ نفر بیمه بیکاری می گیرند هر چه تعداد بیمه بیکاری کمتر باشد به معنی افزایش اشتغال می باشد. مدیر کل تامین اجتماعی استان گلستان افزود: در ماده ۷۶ قانون شرایط بازنشستگی اعلام شده خانمها با۵۵ سن با ۱۰ سال سابقه مردها با ۵۰سال سن با۳۰سال خدمت و مشاغل سخت و زیان آور با ۲۰ سال خدمت می توانند بازنشسته می شوند.
زنگانه در ادامه افزود: بمناسبت هفته تأمین اجتماعی دیدار از خانواده شهدا، دیدار با استاندار و نماینده ولی فقیه ، دیدار با بازنشستگان وبرگزاری میز خدمت در سطح استان و شهرستانهااز اهم برنامه های این هفته می باشد. رئیس کانون بازنشستگان استان گلستان نیز در این نشست گفت: از ۴ میلیون و ۷۰۰ نفر بازنشسته کشوری حدود ۷۵ هزار بازنشسته در استان گلستان مستمری دریافت می کنند. «محمد کوهستانی» اظهار کرد: با وجود اینکه سازمان تأمین اجتماعی دومین تأمین کننده درمان در سطح کشور است بیمارستان های ملکی «حکیم جرجانی» گرگان و «خاتم الانبیا» (ص) گنبد کاووس بهترین خدمات را به صورت هتلینگ به بیمه شدگان و بازنشستگان ارائه می دهند. به گفته وی؛ در سال گذشته ۶۱ میلیارد تومان و امسال نیز ۱۳ میلیارد تومان وام قرض الحسنه برای بازنشستگان استان پرداخت شده است. عضو عالی کانون بازنشستگان کشور از افزایش حقوق افراد بازنشسته خبر داد و گفت: همسان سازی حقوق برای بازنشستگان کشوری و لشکری انجام شده که رضایت جامعه هدف را به همراه داشته است. وی افزود: با اجرای طرح کرامت سالانه تعدادی از بازنشستگان را بدون اینکه هزینه ای کنند به سفر زیارتی مشهد مقدس اعزام می کنیم.

به گفته کوهستانی؛ در المپیادهای ورزشی که سالانه برای بازنشستگان برگزارمی شود ورزشکاران استان توانستند در سال گذشته در ارومیه رتبه نخست رشته های والیبال، شنا و پینگ پونگ را کسب کنند.