رفتار شناسی به ما در ارتباط بین فردی، انتخاب شغل و همسر، استخدام افراد جدید، بهبود روابط خانوادگی، تربیت فرزندان و بسیاری از موارد در زندگی کمک می‌کند.
روزگارپرس گلستان – این کارگاه با هدف خودشناسی، توسعه فردی، شناخت رفتار دیگران، بهبود روابط و استعدادیابی در روز یکشنبه مورخ ۱۷ تیرماه ۱۴۰۳ توسط جناب آقای مهندس کاهه مدرس این دوره و با حضور جمعی از شهروندان و فعالان اجتماعی محله برگزار شد.
استاد در این دوره چهار مدل شخصیتی تسلط گرا (Dominance)، تاثیر گذار (Influence)، با ثبات (Steadiness) و قانون مدار (Conscientious) را توضیح داد و اشاره کرد شخصیت های تسلط گرا تند و سریع، رک و قاطع، قوی و نافذ، خطرپذیر، اهل رقابت، پیشگام و سریع الفکر و شخصیت های تأثیرگذار شاد، سرزنده، معاشرتی، قانع کننده، تأثیرگذار، دوست داشتنی و اجتماعی هستند. همچنین شخصیت های باثبات صبور، وفادار، آرام، احساسی، خوش برخورد، خونگرم و خانواده دوست و شخصیت های قانون مدار منطقی ، دقیق، منظم، حسابگر، نظام مند، تحلیل گر و کنجکاو هستند. در ادامه استاد اشاره کرد شخصیت های تسلط گرا و تاثیر گذار برون گرا و شخصیت های باثبات و قانون مدار درون گرا هستند همچنین شخصیت های تسلط گرا و قانون مدار کار محور و وظیفه محور هستند اما شخصیت های تأثیرگذار و باثبات مردم محور هستند.