به گزارش پایگاه خبری روزگار پرس به نقل از  روابط عمومی اداره کل بیمه سلامت استان گلستان، مدیر کل بیمه سلامت گلستان در دیدار با فرماندار شهرستان آق قلا ضمن ارائه گزارش مبسوطی از فرآیند های اجرایی و عملکرد سازمان بیمه سلامت ایران گفت : بیمه سلامت با تحت پوشش قراردادن رایگان دهک های یک تا ۵ و همچنین تخفیفات ویژه ای که به هموطنان دهک های چهارم تا ششم داده است گام موثری را در دولت سیزدهم برداشته است .

دکتر سید محمد حسینی اجرای موفق نسخه نویسی الکترونیک ، به روز شدن پرداخت مطالبات موسسات درمانی طرف قرارداد ، تحت پوشش قراردادن ۱۰۷ قلم دارو در درمان بیماریهای خاص و صعب العلاج به عنوان مهم ترین عملکرد سازمان بیمه سلامت دانسته و گفت : برخی از این بیمه شدگان به منظور هزینه های بالا ، امکان برخورداری از داروها و خدمات را در جهت درمان خود نداشته اند ولی در حال حاضر میزان بهرهمندی این بیماران افزایش یافته است .

وی افزود : تمام بیماران مبتلا به بیماری های خاص و صعب العلاج می توانند از طریق ورود به سامانه شهروندی سازمان بیمه سلامت ایران ، بیماری خود را ثبت کرده و از خدمات طرح حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج بهره مند شوند .

این مقام مسئول در خصوص افراد فاقد بیمه پایه گفت : افرادی که فاقد هرگونه پوشش بیمه درمان پایه می باشند نیز می توانند با ورود به سامانه خدمات شهروندی سازمان بیمه سلامت ایران خود و اعضای خانواده خود را ثبت نام کرده و بر اساس دهک درآمدی خانوار ، تحت پوشش بیمه سلامت قرار گیرند .

مدیر کل بیمه سلامت گلستان از دیگر اقدامات ویژه دولت سیزدهم را پرداخت ۹۰ درصد هزینه های درمان ناباروری در مراکز دولتی با تعرفه دولتی اعلام نموده و گفت : تاکنون در سطح استان ۴۶۲ زوج نابارور توسط بیمه سلامت نشاندار شده اند .

فرماندار شهرستان آق قلا نیز اظهار داشت : تلاش سازمان بیمه سلامت در راستای کاهش هزینه های درمانی و همچنین تحقق اهدافی چون عدالت محوری و کاهش پرداخت از جیب بیمه شدگان را امری مثبت و قابل تقدیر دانست و از خدمات ارزنده ای که توسط این سازمان ارائه می شود تقدیر و تشکر نمود .

وی افزود : حمایت از محرومان ، عدالت خواهی و خدمت رسانی به آحاد جامعه دغدغه های دولت سیزدهم بوده که خوشبختانه با اقدامات ارزشمندی که که توسط این سازمان اجرا شده ، ثمرات آن در میان دهک های پائین جامعه و اقشار محروم و آسیب پذیر کاملا” مشهود است .