به گزارش روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان
رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان گفت: اولین دوره طرح تاکسی آتش‌نشان در گرگان در سال جاری در راستای اجرای طرح شهر ایمنی برگزار شد .
موسی الرضا صفری اظهار داشت: برای آشنایی بیشتر رانندگان معرفی شده توسط سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری گرگان ، متقاضی شرکت در طرح تاکسی آتش نشان با نکات ایمنی ، شناخت انواع حریق و نحوه استفاده از خاموش کننده استاندارد و مناسب در اطفاء حریق دوره‌های آموزشی توسط سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان برگزار و در پایان هر دوره به صورت عملی کار با انواع کپسول‌های آتش‌نشانی آموزش داده می‌شود.
وی ادامه داد: در نخستین دوره این آموزش‌ها، ۵۰ نفر از رانندگان تاکسی در کلاس‌های برگزار شده شرکت و پس از آموزش کامل و گذراندن مراحل آموزش (تئوری و عملی) و آزمون موفق به اخذ گواهینامه پایان دوره می شوند.
صفری هدف نهایی این سازمان از برگزاری این دوره‌ها را ترویج و گسترش فرهنگ عمومی آموزش آتش‌نشانی وکمک‌رسانی سریع به حادثه‌دیدگان و اطفای حریق خواند و افزود : رانندگان به سبب شغلی که دارند احتمال اینکه سریع‌تر از خودروهای سازمان آتش‌نشانی در محل حاضر شوند بسیار بالاست از این رو راننده آموزش دیده می‌تواند به راحتی وارد عمل شده و از حادثه‌های بعدی جلوگیری به عمل آید.