مدیر کل تعزیرات حکومتی استان گلستان با اشاره به رسیدگی ۲ هزار و ۶۸۱ فقره پرونده تعزیراتی مرتبط با حوزه بهداشت، دارو و درمان گفت: ۴۰ درصد محکومیت‌ها مالی تحمیلی مربوط به این حوزه است.

رضا قشلاقی اظهارکرد: طی سال گذشته ۲۱ هزار ۱۲۴ فقره پرونده در حوزه کالا و خدمات، قاچاق کالا و ارزش و همچنین بهداشت، دارو و درمان به شعب تعزیرات حکومتی گلستان وارد شده است که فقط ۱۴۵ فقره از این پرونده‌ها هنوز مختومه نشده اند.

وی ادامه داد: محکومیت مالی محکومان این پرونده‌ها در مجموع حدود ۳۳۰ میلیارد تومان بوده که ۱۱۳ میلیارد تومان از این مبلغ (معادل۴۰ درصد) مختص محکومان پرونده‌های تعزیراتی در حوزه بهداشت، دارو و درمان استان گلستان است.

قشلاقی ادامه داد: در سال گذشته حدود ۱۴ هزار و ۹۳۶ فقره پرونده در حوزه کالا و خدمات، ۲ هزار و ۶۸۱ فقره پرونده در بخش بهداشت، دارو و درمان و ۳هزار و ۵۰۷ فقره پرونده مربوط به حوزه قاچاق کالا و ارز به شعب تعزیراتی استان وارد شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان گلستان گفت در سال گذشته ۸ هزار و ۷۰ فقره بازرسی از واحد‌های صنفی استان انجام شده است که ۳ هزار و ۷۷۶ فقره تخلف شناسایی و به شعب تعزیرات ارجاع شد.

قشلاقی گفت: پارسال در مجموع ۴۷ طرح نظارتی شامل ایام نوروز، ماه مبارک رمضان، ایام محرم و اربعین حسینی، بازگشایی مدارس، شب یلدا و طرح‌های تدوینی اجرا شد و در این زمینه هزار و ۲۲۷ اکیپ تعزیراتی در گشت‌های مشترک حاضر شدند.

وی گفت: در سال گذشته ۷ هزار و ۶۶۰ فقره پرونده قدیمی به تعداد حدود ۱۶۵ هزار ورقه امحا و پرونده‌های مربوط ساماندهی شد.خبرگزاری دانشجو