مدیرکل استاندارد گلستان از افتتاح ۷ آزمایشگاه همکار استاندارد دارای گواهینامه ۱۷۰۲۵ در زمینه آزمون مخازن خودرویی و مخازن جایگاه‌های CNG، سیلندرهای تحت فشار طبی و صنعتی و اطفا حریق، مواد غذایی و محصولات کشاورزی و … به مناسبت روز جهانی تایید صلاحیت در استان خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد گلستان، آزمایشگاه‌های گاز استر آباد، آوا آزمون نیکنام پارس، فرا آزمون گلستان، زعیم فناور سپهر، ایمن گستر ناهری قابوس، کیمیا آزما گستر و نگین مروارید ترکمن صحرا که موفق به دریافت گواهینامه ISO/ IEC 17025 از مرکز ملی تائید صلاحیت ایران شده‌اند با حضور مدیرکل استاندارد گلستان افتتاح شد.
سید مهدی حسینی گفت: به مناسبت فرا رسیدن نهم ژوئن و روز جهانی تائید صلاحیت با شعار “اعتبار بخشی: توانمند سازی فردا و شکل دادن به آینده” ۱۲۶ آزمایشگاه همکار استاندارد دارای گواهینامه ۱۷۰۲۵ در سراسر کشور افتتاح شد که تعداد ۷ آزمایشگاه در استان گلستان بود.
حسینی افزود: استاندارد بین المللی ISO 17025 استانداردی تخصصی است که ویژه ی آزمایشگاه‌های آزمون و کالیبراسیون می‌باشد و به احراز صلاحیت این آزمایشگاه ها می‌پردازد.
وی ادامه داد: این استاندارد الزامات کلی برای احراز صلاحیت انجام آزمون‌ها و یا کالیبراسیون و همچنین نمونه برداری را مشخص می‌کند. استاندارد بین المللی ISO 17025، روش‌های استاندارد و همچنین غیر استاندارد و روش‌های توسعه یافته توسط آزمایشگاه که در اجرای آزمون و کالیبراسیون استفاده می شوند را پوشش می دهد.
سید مهدی حسینی در پایان افزود: توجه به ارتقاء کیفیت، تسهیل تجارت، بازنگری و استقرار الزامات فنی متناسب با نیازهای پیش روی تجارت، عضویت در مجامع بین‌المللی تایید صلاحیت، از جمله اهداف مرکز ملی تایید صلاحیت ایران است و کلیه نهادهای ارزیابی انطباق باید در انجام به موقع و صحیح وظایف مربوطه با توجه به خط مشی تعیین شده توسط مرکز ملی تاییدصلاحیت کوشا باشند.