کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان دستور کار روز شنبه ۲۶ خرداد خود را به موضوع بافت تاریخی اختصاص داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری گرگان، اکثر دستگاه ها و نمایندگان مرتبط با بافت تاریخی گرگان، فعالان اجتماعی دغدغه مند، پژوهشگران و تعدادی از خبرنگاران نیز در این جلسه حضور داشتند.

در این نشست معاون زیربنایی، حمل و نقل و ترافیک شهرداری و مسئول دفتر فنی این معاونت آخرین اقدامات عمرانی انجام شده و در دست پیگیری را برای شرکت کنندگان تشریح کردند.

ماحصل این نشست تاکید بر این مطلب بود که توجه به بافت تاریخی یک موضوع لوکس و تشریفاتی نیست و با درجه اهمیت بالا به عنوان یک اصل مطرح است و اهمیت رسیدگی و توجه به آن در سایه پذیرش سهم همه دستگاه های اجرایی برای ساماندهی و رونق بافت تاریخی محقق خواهد شد؛ سهمی که اراده، هم افزایی، پشتیبانی و همکاری مسئولانه را می طلبد.

رمضانعلی سنگدوینی نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی نیز اعلام آمادگی کرد که پیگیری و رسیدگی مربوط به تصمیمات مسائل بافت تاریخی گرگان را از طریق دستگاه های اجرایی شخصاً به عهده می گیرد تا همه با جدیت و تلاش موثر در این امر مهم مداخله کنند.

در پایان نشست مقرر شد دومین جلسه با موضوع تشکیل کمیته اختصاصی بافت تاریخی به صورت مستمر برگزار شود.