مدیر و بنیانگذار موسسه فرهنگی بنیادنیمروز سیستانی‌ها از برگزاری همایش با عنوان بصیرت تاریخی و استمرار ولایتمداری سیستانی‌ها
با شعار فرزندان روح الله؛فدائیان ولایت و یاران شهیدان سلیمانی و رئیسی روز ۳۱خرداد ماه در حسینیه سیستانیها گرگان خبر داد.

محمد آذری دبیر این همایش در گفتگو با خبرنگار ما با اعلام این خبر اظهار کرد : در این همایش سیستانی‌ها میزبان همرزمان قدیم خود از اقوام و مذاهب مختف خواهند بود همانگونه که دفاع‌مقدس را با وحدت و همدلی و گوش به فرمان ولی امر با افتخار پشت سر گذاشتیم؛مشکلات کشور را نیز با بردباری و تجدید میثاق با آرمان های شهدا مرتفع خواهیم کرد.
آذری افزود:رزمندگانی از لشکر۴۱ثارالله با همرزمان سرداردلها ؛همنشین با دلیرمردانی از لشکر۳۰گرگان و شیرمردانی از لشکر۲۵کربلا؛ و سایر نیروهای مسلح گردهم جمع شده تا همگام با سایر هموطنان ؛ ضمن تجدید خاطره، سیلی که در تشییع شهدای خدمت به دشمن زدند را در ادامه کامل کنند.
دبیر همایش فرزندان روح الله؛فدائیان ولایت و یاران شهیدان سلیمانی و رئیسی خاطرنشان کرد: مردم قدرشناس و
مسولین همیشه همراه و ارزشی؛ در این همایش کنار همدیگر به پاس رشادت های شهدای والا مقام و خانواده معظم ایشان؛ آزادگان،جانبازان وایثارگران ساعت ۴ و نیم عصر پنجشنبه۳۱ خرداد در حسینیه سیستانیهای گرگان گردهم خواهند آمد و فضای استان را به عطر شهادت متبرک می‌کنند.

آذری ادامه داد؛مدتها قبل از شهادت رئیس جمهور محبوب و هیات همراه این مراسم جهت
؛زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدای والامقام ،تجلیل از ایثارگران و همسنگران و یاران حاج قاسم سلیمانی عزیز
؛ انتقال روحیه قدرشناسی از شهدا و فرهنگ شهادت به کودکان و فرزندانمان ،حرکت در مسیر جهادتبیین در گام دوم انقلاب ،الگوسازی برای نسل های آینده،تقویت مولفه های وحدت و همدلی اقوام و مذاهب حول محور ارزشها و فرهنگ جهاد و شهادت توسط کارگروه ایثاروشهادت بنیادنیمروز سیستانی‌ها به بزرگان ومعتمدین پیشنهاد شد و امنای عزیز و بزرگان ومعتمدین نیز حمایت کردند.
وی افزود: البته ابتدا قرار بود بخش پایانی عنوان همایش یاران سیستانی حاج قاسم عزیز باشد و بعد از این حادثه‌ی غمبار به یاران شهیدان سلیمانی و رئیسی تغییر پیدا کرد

محمدآذری دبیر این همایش ضمن دعوت از آحاد هموطنان برای حضور در این مراسم افزود: دکتر زنگانه استاندار گلستان و فداحسین مالکی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس از سخنرانان اصلی این مراسم خواهند بود.