سامانه مشاوره تلفنی ۱۲۹  در دادگستری گلستان راه اندازی شد .

رئیس کل دادگستری گلستان در مراسم آغاز به کار این سامانه گفت: مردم می توانند با شماره ۱۲۹ تماس بگیرند و از مشاوره حقوقی رایگان بهره مند شوند.
حیدر آسیابی افزود: این مشاوره ها توسط مرکز وکلای قوه قضاییه   ، تلفنی  به مردم ارائه می شود.
آسیابی گفت:ظرفیت ایجاد شده از طریق سامانه ۱۲۹  علاوه بر اینکه سبب افزایش آگاهی حقوقی و عمومی می شود کار را برای  دستگاه قضایی هم راحت می کند و خیلی از مراجعین که به صورت حضوری مراجعه کنند می توانند با تماس تلفنی از این مشاوره ها بهره مند شوند.
وی گفت: راه اندازی این سامانه یکی از اقدامات تحولی در قوه قضاییه است که  علاوه بر صرفه جویی در وقت و هزینه مردم ، ورودی پرونده به مراجع قضایی را نیز کاهش می دهد  .
آسیابی همچنین گفت: علاوه بر سامانه  ۱۲۹ ، وکلا و کارشناسان حقوقی در واحدهای ارشاد و معاضدت قضایی کلیه حوزه های قضایی استان، آماده پاسخگویی به سوالات حقوقی و ارائه مشاوره حقوقی رایگان به مردم  هستند.


وی افزود : نحوه ی تنظیم دادخواست و شکواییه و چگونگی روند رسیدگی به پرونده نیز در این واحدها به افراد توضیح داده می شود.
رئیس کل دادگستری گلستان از مردم استان خواست: پیش از تشکیل پرونده در دادسراها و دادگستری ها برای دریافت راهنمایی و مشاوره حقوقی با شماره ۱۲۹ تماس بگیرند و یا به  واحد های ارشاد و معاضدت قضایی مراجعه کنند.
سلیمانی رئیس اداره معاضدت مرکز وکلای قوه قضاییه هم در این مراسم گفت: وکلای این مرکز از ساعت ۸ صبح تا ساعت ۱۳ پاسخگوی مردم هستند و پس از این ساعت نیز  به صورت سیستمی به پرسش های حقوقی مردم پاسخ داده داده می شود .
وی افزود: هم اکنون همه تماس  به صورت متمرکز در کشور پاسخ داده می شود اما به زودی در هر استان ، تماس ها به اپراتورهای حقوقی همان استان ارجاع و پاسخگوی مردم خواهند بود.