فراهی، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان با بیان اینکه در دولت سیزدهم بالغ بر هفت هزار میلیارد ریال در بخش ساخت مدارس و فضای آموزش هزینه شد، گفت: سال گذشته به‌طور متوسط روزانه هشت میلیارد و ۲۲۰ میلیون ریال صرف هزینه مدرسه‌سازی در گلستان شد.
 توسعه و تجهیز مدارس گلستان، وحید فراهی اظهار کرد: پیش از روی کار آمدن دولت سیزدهم ۲۰ درصد از مدارس شهری و روستایی این استان با مجموع دو هزار و ۶۰۰ کلاس درس، فرسوده و تخریبی بود که با تلاش‌های صورت گرفته طی ۳۳ ماه گذشته، سه درصد از شمار این مدارس کاسته شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان ادامه داد: در این دولت و فقط در ساخت‌وساز مدارس، ۱۰۰ فضای آموزشی و پرورشی با مجموع ۵۲۰ کلاس درس و با اعتباری بالغ‌بر هفت هزار میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع فضاهای آموزشی و پرورشی نوسازی شده در دولت انقلابی و مردمی شهید رئیسی ۱۹ پروژه در سال ۱۴۰۰، ۳۰ پروژه در سال ۱۴۰۱ و ۵۰ پروژه در سال ۱۴۰۲ بود.

به گفته مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان، سال گذشته به‌طور متوسط روزانه هشت میلیارد و ۲۲۰ میلیون ریال صرف مدرسه‌سازی در گلستان شد و هر هفته نیز یک مدرسه در این استان شمالی افتتاح شد

فراهی با بیان اینکه بیشتر این مدارس در شهرها و روستاهای محروم و کم‌برخوردار استان قرار دارند، افزود: با مشارکت ۹۵ درصدی خیران این مدارس ساخته می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: جذب مشارکت صاحبان صنایع، بانک‌ها، اصناف و دیگر گروه‌ها در راستای مسئولیت اجتماعی و تحقق شعار سال رهبر معظم انقلاب از دیگر برنامه‌های نوسازی مدارس استان است.