کارشناسان شرکت توسعه فناوری پلاسما، از شرکت‌های دانش‌بنیان تحت پوشش سازمان انرژی اتمی، به منظور بررسی امکان استفاده از فناوری‌های صنعت هسته‌ای در تصفیه و ضدعفونی آب ورودی و مصرفی صنعت میگو، از مزارع پرورش میگو در استان گلستان بازدید کردند.
در این بازدید، که به دعوت مهندس معدنی، مدیرکل دفتر امور میگو و سایر آبزیان آب شور سازمان شیلات ایران انجام شد، کارشناسان شرکت توسعه فناوری پلاسما با مدیران و کارشناسان صنعت میگو در استان گلستان دیدار و گفتگو کردند.
در جلسه‌ای که با حضور مدیرکل دفتر امور میگو و سایر آبزیان آب شور سازمان شیلات ایران، مدیرکل شیلات گلستان، معاون آبزی‌پروری شیلات استان، کارشناسان شرکت توسعه فناوری پلاسما و اعضای هیئت علمی دانشگاه منابع طبیعی گرگان برگزار شد، در خصوص همکاری‌های مشترک در زمینه استفاده از فناوری‌های صنعت هسته‌ای برای تصفیه و ضدعفونی آب ورودی و مصرفی صنعت میگو بحث و تبادل نظر شد. همچنین از آب ورودی به مزارع پرورش میگو نمونه‌برداری انجام شد.
استفاده از فناوری‌های صنعت هسته‌ای برای تصفیه و ضدعفونی آب می‌تواند به ارتقای کیفیت آب مصرفی در مزارع پرورش میگو و کاهش آلودگی‌های محیط‌زیستی ناشی از این صنعت کمک کند.