معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری گرگان، رهاسازی ضایعات در معابر و جداول را مایه رنج و زحمت مضاعف پاکبانان و مدیریت شهری عنوان کرد.  احمد سالاری با اعلام این خبر اظهار داشت: یکی از مهمترین دغدغه های مدیریت شهری پاکسازی کانال ها و انهار سطح شهر از ضایعات رها شده توسط شهروندان در آنهاست.

سالاری افزود: این موضوع که با توجه به نوع کانال های سطح شهر بعضاً نیازمند بهره گیری از خدمات خیلی خاص بوده و سرپوشیده بودن بخش زیادی از جداول شهر که اختصاص به هدایت روان آبها دارد ؛ زحمات مضاعفی را برای پاکبانان زحمت کش شهرداری به همراه دارد.

وی ادامه داد: این حجم انبوه از ضایعات رها شده در کانال ها و جداول سطح شهر در زمان پاکسازی و لایروبی را قطعا اکثریت شهروندان گرامی دیده اند و با انتقال نگرانی خویش از حجم انبوه آنان اظهار نگرانی داشته اند.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری گرگان افزود: این موضوع در مواقع نزول بارش هایی که خارج از حد متعارف باشد قطعا تمام شهروندان را گرفتار خواهد کرد زیرا باعث مسدودشدن خروجی کانال ها و جداول شده و تا زمانی که پاکبانان پاکسازی انجام ندهند، آبگرفتگی معابر شهری را شاهد خواهیم بود.

سالاری همچنین گفت: احساس مسئولیت شهری هر یک از شهروندان از شخص بنده تا کلیه همشهریان عزیزم مهمترین عامل بازدارندگی از این رهاسازی های ناپسند است و در صورتی که این خودبازدارندگی نهادینه شود بخش مهمی از زحمات مضاعف پاکبانان در زمان وقوع حوادث مرتبط کاسته می شود.

به گفته وی، کاهش تولید زباله که از مهمترین اهداف معاونت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری گرگان است نیازمند همبستگی و انسجام در مشارکت های مردمی است و این هدف گذاری نتایج بسیاری در زیبایی هر چه بیشتر شهر، پاکیزگی و آراستگی شهر گرگان و در نهایت کاهش آبگرفتگی ها در زمان نزول باران های شدید خواهد داشت.