موسی الرضا صفری رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان در این باره گفت: هرسال در ایام نوروز شاهد چادر زدن مسافران در سطح شهر هستیم و کاهش دمای هوا بخصوص در شب ها باعث می‌شود که برای گرم نمودن محیط داخل چادر از وسایل گرمایشی مانند گاز پیک‌نیک ، منقل خوراک پزی در داخل چادرها استفاده کنند که موجب انتشار گاز مونوکسید کربن شده و متاسفانه مسمومیت و مرگ تمامی افراد حاضر در چادر مسافرتی را به همراه دارد .
وی با بیان اینکه گاز مونواکسید کربن گازی بی بو، بی رنگ و بدون مشخصه خاص و کمی سبک‌تر از هواست، گفت: این گاز به دلیل قابلیت انتشار بسیار بالایی که دارد به سرعت تمام فضای محیط را انباشته می کند و همه حاضران را در معرض مسمومیت قرار می دهد و به دلیل اینکه علائم مسمومیت با آن بسیار شبیه سرماخوردگی می باشد نسبت به آن بی تفاوت شده و در نهایت مرگ شخص را رقم می زند .
صفری افزود : هر وسیله ای که اکسیژن محیط را مصرف می کند عامل بروز این خطر است، گفت: روشن کردن وسایل گرمایشی در چادرها و حتی خودروها، در مدت بسیار کوتاهی منجر به مسمومیت با گاز مونواکسید کربن می‌شود.
همچنین علاوه بر روشن کردن منقل و گاز پیکنیکی در چادرها روشن کردن سیگار، قلیان و نگهداری مواد نفتی اشتعال زا … نیز خطرآفرین است