فرمانده نیروی انتظامی استان گلستان نلاش شبانه روزی ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی را عامل کاهش ۳۵ درصدی تعداد متوفیان حوادث رانندگی عنوان کرد

سردار سعید دادگر در نشست خبر با اصحاب رسانه گفت: از اولویت‌های سال ۱۴۰۲ موضوع برخورد با سارقان می باشد در این زمینه اقدامات خوبی انجام شد و دستگاه قضائی استان نیز همکاری مستقیمی داشته که ماحصل آن کاهش معنا دار ۱۴ درصدی سرقت در گلستان شده است.

سردار دادگر ادامه داد: امروز پلیس اسلامی افتخار می‌کند که برای دفاع از امنیت مردم شبانه روز تلاش می‌کند و بهترین لحظات برای ما زمانی است که بتوانیم گره‌ای از مشکلات شهروندان باز کرده و آنان را خوشحال کنیم.

وی  در ادامه با اشاره به شعار طرح نوروزی “آرامش و امنیت در بهار قرآن و طبیعت”، گفت: این طرح یکی از مهمترین ماموریت‌های پلیس در سال است که با توجه به مهمانپذیر بودن استان، تمهیدات ویژه‌ای را در کنار دستگاه‌های خدمات رسان برای رفاه حال مردم و مسافران در نظر گرفته ایم.

وی به اقدامات ضربتی نیروی انتظامی در استان گلستان اشاره کرد و افزود: در حوزه سرقت مسلحانه با ۱۸ درصد کاهش مواجه هستیم که عملکرد خوبی را نشان می‌دهد.

فرمانده انتظامی استان گلستان گفت: در حوزه پلیس آگاهی از ابتدای سال تاکنون ۳۹ طرح دستگیری سارقین با ۷۳۰ مورد دستگیری پیاده سازی شد.

سردار دادگر افزود: کیف قادری سهل ترین و بیشترین نوع سرقت در استان بشمار می‌رود که کاهش آن از اهداف انتظامی استان گلستان بشمار می‌رود.

دادگر اضافه کرد: سرقت موبایل و موتورسیکلت بیشترین سرقت های مسلحانه بوده و ۱۸ درصد کاهش سرقت مسلحانه داریم ضمن اینکه ۲۷ درصد سرقت ها کشف شدند.

وی تاکید کرد: در حوزه پلیس آگاهی از ابتدای سال ۳۹ طرح در راستای شناسایی و دستگیری سارقین اجرا کردند ، ۷۳۰ سارق دستگیر و ۱۴۵۵ سرقت کشف و ۱۳۶ باند سارقین نیز فروپاشی شد.

به گفته سردار دادگر ؛ در حوزه راهور ۷۱ نفر در معابر درون شهری فوت کردند ، ۳۸ نفر کمتر از سال قبل و ۳۵ درصد کاهش داریم ، پلیس راهور گلستان هم جزو پلیس راهور برتر فراجا می باشد و از طرف رییس راهور ناجا تقدیر شد.

وی ادامه داد: در این حوزه ۵۲۰۹ نفر مجروحین درون شهری داشتیم ، ۴۱۶ نفر کاهش نسبت به سال گذشته و کاهش ۷ درصدی داشتیم.

دادگر گفت: ۴۷ درصد متوفیان درون شهری از موتورسواران ما هستند ، همچنین ۳۸ درصد متوفیان عابر پیاده بودند، ۴ هزار موتورسیکلت را متوقف کردیم ، حس کردیم روند آنها از بی نظمی به سمت ناامنی می رود لذا برخورد جدی کردیم.

سردار دادگر  در پایان گفت: نمره قبولی به اصحاب رسانه استان می دهم که بدون حاشیه سازی به تامین امنیت کمک کرده و پلیس به سهم خودش از اصحاب رسانه تشکر می کند.