مدیر کل منابع طبیعی گلستان  از واگذاری ۲۴۳۴ هکتار عرصه منابع طبیعی در ۲۳۵ روستا در راستای اجرای طرح جامع ملی مسکن خبر داد.

حمید سلامتی به مناسبت هفته منابع طبیعی در جمع اصحاب رسانه با اشاره به کاشت یک میلیارد درخت در کشور در یک دوره چهارساله گفت: تا کنون۶ میلیون و ۸۰۰ هزار اصله نهال در استان تولید شد که ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار اصله آن درحال کاشت است.

سلامتی ادامه داد:از این تعداد ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار اصله نهال جنگلی، فضای سبز و زراعت چوب، یک میلیون و ۳۰۰ هزار اصله نهال بیابانی و ۲۰۰ هزار اصله نهال مرتعی از تعهدات منابع طبیعی استان بود که انجام شد.

وی از تصویب طرح احیای پوشش گیاهی مناطق بیابانی شمال در استان گلستان خبر داد و افزود: برای این طرح مبلغ ۵ هزار میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده و این طرح برای یک دوره ۱۰ ساله تهیه شده است.

مدیر کل منابع طبیعی گلستان افز.د: با توجه به اینکه در عرصه شمالی استان اراضی مرتعی و بیابانی وجود دارد، باید بوته‌هایی متناسب با شرایط آنجا کاشته شود که بر این اساس حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار بوته بیابانی و مرتعی در شهرستان‌های آق قلا، گنبدکاووس و مراوه تپه تولید شده است.

سلامتی گفت: اکنون نزدیک به ۳۵۰ هزار اصله نهال برای زراعت چوب و هم برای فضای سبز در اختیار مردم قرار گرفته است و بقیه نیز تا پایان فروردین کشت خواهد شد.

وی راه اندازی مرکز کنترل حفاظت از منابع طبیعی با امکان مانیتورینگ ، بهره برداری از ۸ پروژه و احیا اکوسیستم النگدره میز , تهیه طرح اجرایی احیا نوار شمالی استان از حاشیه دریای خزر تا مراوه تپه به طول ۲۰۰ کیلومار جزو دیگر کارهای مهم بود.

مدیر کل منابع طبیعی گلستان در پایان گفت: طی دو سال اخیر بیش از ۱۴ خیابان یا میدان در استان گلستان به نام جنگلبان نام گذاری شده است.