رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری گالیگش گفت: یک تن بذر یونجه با هدف جلوگیری از فرسایش خاک در حوزه آبخیز اوغان شهرستان های گالیکش و مینودشت در راستای اهداف پروژه ترسیب کربن در حال توزیع است.

مهندس غلامرضا ممشلی اظهار کرد: این بذور در بین جوامع محلی حوزه آبخیز اوغان در حال توزیع می‌باشد.

وی ادامه داد: علاوه بر جلوگیری از فرسایش خاک در اراضی شیبدار، افزایش نفوذ پذیری آب در خاک و افزایش ذخایر آب سفره های زیرزمینی از اهداف این طرح است.

وی افزود: تولید علوفه، کاهش فشار دام به اراضی جنگلی و کمک به معیشت خانوار های روستایی از دیگر اهداف توزیع بذر یونجه در بین متقاضیان کشت این محصول در اراضی شیبدار است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گالیکش تصریح کرد: در سنوات گذشته نیز بیش از یک تن بذر یونجه در بین جوامع محلی حوزه آبخیز اوغان توزیع شده بود.

مهندس احمد فرامرزی گفت: برای کاشت هر هکتار از اراضی شیبدار، ۲۵ کیلوگرم بذر یونجه از سوی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گالیکش بین متقاضیان توزیع شده و بذور توزیعی امسال در شهرستانهای گالیکش و مینودشت برای کاشت ۴۰ هکتار از اراضی شیبدار در نظر گرفته شده است.

تسهیلگر پروژه ترسیب کربن حوزه اوغان افزود: از اهداف مستقیم پروژه بین المللی ترسیب کربن در عرصه های منابع طبیعی، حفاظت و احیای منابع طبیعی و بهبود شاخص های توسعه انسانی از طریق توان افزایی و بهبود شرایط اجتماعی و اقتصادی تماماً با مشارکت جوامع محلی است.

وی ادامه داد: از شاخص های اکولوژیکی و زیست محیطی پروژه ترسیب کربن می توان به اجرای فعالیت‌های احیاء و توسعه پوشش سبز شامل نهالکاری مثمر و غیر مثمر، کشاورزی حفاظتی، بانکت بندی، علوفه کاری در قالب توزیع بذر یونجه، توزیع و کشت گیاهان دارویی و . . . اشاره نمود که در حال انجام است.