سید صمد ضیائی مدیرشرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان کلستان با اشاره به آخرین برنامه‌های صورت گرفته در حوزه تامین کود های ازته ( اوره)گفت: بنابر برنامه ما با شرکت‌های پتروشیمی به میزان ۱۲۴۳۵۱ تن در یازده ماهه سال جاری ۸۶ درصدبه میزان ۱۰۷۵۲۴تن را تحویل گرفتیم و ۹۲درصد آن(۱۰۳۱۳۰ تن )به شبکه توزیع تزریق و توسط کارگزاران در معرض فروش قرار گرفت.
به گفته ضیائی در ابتدای انقلاب ۲ کارخانه تولید کود پتروشیمی شیراز و پتروشیمی رازی داشتیم و تمامی واحد‌های تولید کود کشور بعداز انقلاب راه افتادند به طوریکه ۷ تا واحد پتروشیمی تولیدکننده کود اوره افتتاح و به بهره برداری رسید.
ضیائی با بیان اینکه کشاورزان ۳۰ درصد قیمت تمام شده کود‌های یارانه‌ای پرداخت می‌کنند، افزود: ۷۰ درصد کود‌های یارانه‌ای در قالب یارانه و حمایت دولت پرداخت می‌شود و کشاورز تنها ۳۰ درصد بهای آن را می‌پردازد. به عنوان مثال قیمت هرکیسه ۵۰ کیلویی کود ازته ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزارتومان تمام می‌شود، درحالیکه تحویل کشاورز ، ۱۵۰هزارتومان است.
او گفت: تمامی کشاورزانی که اطلاعات آن‌ها در سامانه پهنه ثبت شده باشد و الگوی کشت را رعایت کنند، کود یارانه‌ای در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد و در نوع محصول زراعی و باغی محدودیتی نداریم.