نورانی رئیس سازمان  در جلسه شورای راهبری توسعه مدیریت استان که با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری و معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان و اعضاء شورای راهبری تشکیل شد.

نورانی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان در جلسه شورای راهبری توسعه مدیریت استان،ضمن تبریک به مناسبت اعیاد شعبانیه و ولادت امام حسین(ع) و همچنین روز پاسدار تصریح کرد: رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و استاندار گلستان، اعتقاد زیادی به موضوع بهره وری و ارتقاء واحدهای راکد دارند،لذا قانون برنامه هفتم توسعه ماده۱۱۰ که ۳/۵ درصد از رشد ۸ درصدی است،از طریق بهره وری انجام می شود.

نورانی رئیس سازمان بیان کرد:در سومین جلسه شورای راهبری توسعه مدیریت استان،سه موضوع با محوریت بررسی و تایید گزارش عملکرد شش ماهه اول برنامه های ارتقاء بهره وری دستگاه های اجرایی استانی در سال ۱۴۰۲ و بررسی و تایید کاربرگ های برنامه های بخشی ارتقای بهره وری استان و همچنین آخرین وضعیت اقدامات انجام شده در خصوص استفاده از سهمیه استخدامی طرح شهید زین الدین تشکیل شده است.

نورانی رئیس سازمان خاطرنشان کرد:در کشور وضعیت مالی و اعتباری به گونه ای است که بایستی به ظرفیت های خالی توجه ویژه ای شود و رشد اقتصادی که ۳/۵درصد از رشد ۸ درصد است محقق گردد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان با بیان اینکه،ورود جدی و بدون ملاحظه، به موضوع بهره وری باید داشته باشیم و دستگاهی که در مدار مصرف قرار گرفته است باید نگاه جدید به بهره وری داشته باشد و مصرف های بی رویه در استان بایستی پیگیری گردد.

نورانی اظهار داشت:اگر بخواهیم بهره وری در سازمان را به نحوی مطلوب پیاده سازی نماییم معتقدم که بایستی این چرخه بهره وری را با یک حرکت جمعی و سازمانی به پیش ببریم و به صورت پیوسته و مستمر و به شکلی فرآیندی،فرهنگ سازی صورت بگیرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان تصریح کرد:اگر در استان رشد ۸ درصدی محقق گردد نوش داروی آن بهره وری است و اقتصاد ایران نیازمند به داروی بهره وری می باشد.

نورانی رئیس سازمان افزود:خوشبختانه در منابع انسانی سازمان،اقدامات ارزشمندی صورت گرفته است و ادبیات محاسبه ای را در ارتقاء بهره وری استفاده کرده اند و با راه اندازی دبیرخانه شورای راهبری توسعه مدیریت که در سازمان فعال شده است می توان اقدامات مثبت و شایسته ای به نفع دستگاه های اجرایی و مردم استان انجام داد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان،در ادامه جلسه به ضرورت توجه به اهداف شورای راهبری توسعه مدیریت اشاره کرد و ضمن توضیحی جامع و کامل در خصوص سند تحول افزود:سند تحول،تحول و پیشرفت استان می باشد و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان،بعنوان یک دستگاه محوری در برنامه توسعه استان قرار گرفته است.

در ادامه فرهمندپور معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان،به ارائه گزارشی کامل در خصوص استفاده از سهمیه استخدامی طرح شهید زین الدین و گزارش عملکرد شش ماهه اول برنامه های ارتقاء بهره وری دستگاه های اجرایی استانی در سال ۱۴۰۲ و کاربرگ های برنامه های بخشی ارتقاء بهره وری و آخرین وضعیت اقدامات انجام شده پرداخت.

در این جلسه،معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری،ضمن اشاره به اهمیت موضوع طرح شهید زین الدین و اهمیت ارتقاء بهره وری در دستگاه های اجرایی استان،حضور مدیران را در جلسه بسیار الزامی دانست و خاطرنشان کرد: اعضای شورای راهبری توسعه مدیریت بایستی حضور جدی و فعال در جلسات داشته باشند و لذا یکی از مهمترین جلسات استانی ،شورای راهبری است که یکی از شوراهای مهم در قانون می باشد