مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان در گروه خبری فجر گلستان در زمیته اشتغال استان گفت: تعهد اشتغال ما در سال قبل بیش از ۳۱ هزار شغل بوده اما برای سال‌جاری بیش از ۲۵ هزار نفر تعیین شده، که تا به امروز این میزان در سامانه رصد ثبت شده و در حال راستی آزمایی هستیم.

حسینعلی خواجه‌مظفری ادامه داد: نرخ مشارکت اقتصادی استان از پاییز سال قبل تا پاییز سال جاری ۳۸.۱ به ۴۰.۴ ارتقا یافته و نرخ بیکاری استان از۹.۵ به ۹.۲ کاهش یافته است .

وی تعهد اشتغال استان در سال ۱۴۰۲ را ۲۵ هزار و ۲۷۵ نفر اعلام کرد و افزود: تاکنون مشخصات ۲۵ هزار و ۲۷۳ نفر در سامانه رصد ثبت‌شده که ما در حال بررسی و رصد این آمار هستیم.

خواجه‌مظفری در زمینه طرح کالابرگ تاکترونیکی گفت: بر اساس طرح کالابرگ الکترونیک ۱۶ قلم کالای اساسی شامل می شود و افراد می توانند ۱۲۰ هزار تومان افزون بر یارانه ماهیانه خرید کنند .

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان در بخش دیگر سخنان خود به تعاونی های صادرات محور استان اشاره کرد و گفت: ۴۳ تعاونی گلستان صادرات محور اقلام خود را به ۱۸ کشور صادر می کنند که رقم آن در سال گذشته ۲۲ میلیون دلار بوده و در سال‌جاری نیز تا کنون این رقم به ۱۳.۶ میلیون دلار رسیده است.

وی در پایان گفت: به مناسبت دهه مبارک فجر, افتتاح ۱۰ طرح تعاونی  و ۱۳۰ عنوان برنامه  در گلستان خواهیم داشت