سرناظر تاسیسات اداره کل نوسازی، توسعه وتجهیز مدارس گلستان گفت: اکثر مدارس استان به سیستم گرمایشی استاندارد مجهز هستند. امین بهرامی افزود: با توجه به تعیین ردیف اعتباری در بودجه سنواتی از محل بند «ب» ماده ۶۵ قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، بیست درصد از منابع به تأمین و استانداردسازی سیستم گرمایشی و سرمایشی مدارس اختصاص یافت.

  وی گفت: در سال ۹۲ بیش از ۷ هزار کلاس درس از سیستم گرمایش غیر استاندارد از جمله بخاری نفتی استفاده می­کردند که تقریبا اکثر مدارس در حال حاضر به سیستم­های گرمایشی استاندارد مجهز شدند.

بهرامی در ادامه افزود: در حال حاضر تمامی بخاری­های نفتی ازمدارس جمع آوری شده و  تنها ۳۵ کلاس درس غیر استاندارد در استان وجود دارد که این مدارس نیز به زودی ایمن­سازی خواهند شد.

سرناظر تاسیسات اداره کل نوسازی، توسعه وتجهیز مدارس گلستان با اشاره به اهمیت بهسازی و توجه به ایمنی سیستم گرمایشی مدارس تصریح کرد : در حال حاضر دغدغه موجود در مدارس بحث تعمیر و نگهداری سیستم گرمایشی هست که نیاز به تعمیرات جزئی و کلی دارند.

وی تصریح کرد: مدارس با اجرای سیستم­های موتورخانه مرکزی، پکیج زمینی و دیواری، کولر گازی (اسپلیت سرمایشی و گرمایشی) و بخاری هرمتیک استاندارد سازی شد­ه اند.

بهرامی کاهش خطر و افزایش امنیت و بهداشت دانش‌آموزان را از اهداف اجرای این طرح دانست و بیان کرد: استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی مدارسی را که در مناطق دارای زیرساخت‌های مربوط به گاز بودند، به طور کامل انجام شده است.

وی از تمامی مدیران مدارس و آموزش و پرورش شهرستان­های استان درخواست کرد که اگر مدرسه­ای همچنان دارای مشکل گرمایشی و فاقد سیستم استاندارد می­باشند را معرفی نمایند تا دیگر مدرسه­ای غیراستاندارد در استان وجود نداشته باشد.