به گزارش روزگار پرس از ری ‘ پاسدار رشید اسلام سعید آبیار از مستشاران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد روز دوشنبه چهاردهم خرداد در حمله هوایی دشمن صهیونیستی به اطراف شهر حلب در شمال سوریه به شهادت رسید.

سرهنگ روح الله قنبری فرمانده سپاه ناحیه ری با اعلام این خبر گفت : سعید آبیار متولد دوم‌ شهریور سال ۱۳۵۱ متاهل و دارای سه فرزند دختر اهل روستای زیوان بخش فشافویه قریب به یک دهه به عنوان مستشار نظامی در سوریه مشغول به خدمت بود که در حمله دوشنبه شب جنگنده های رژیم صهیونیستی به حلب سوریه ، نام خود را در جمع کاروان شهدای مدافع حرم ثبت کرد.

سرهنگ قنبری ادامه داد : مادر شهید اهل روستای کلین و پدر ایشان اهل روستای زیوان از بخش فشافویه شهرستان ری میباشند که شهید آبیار با اشتیاق به حضور در زادگاه خود ؛ همه ساله در ایام محرم و در جمع عزاداران روستای کلین به خدمت رسانی به سوگواران اباعبدالله و آشپزی برای عزاداران اهل بیت (ع) مشغول میشد که قطعا این مصیبت برای اهالی حسن آباد فشافویه ، بسیار سخت و جانسوز خواهد بود.

سرهنگ پاسدار قنبری همچنین با اعلام جزئیات برنامه تشییع پیکر شهید مدافع حرم سعید آبیار از برگزاری آیین وداع در شهر حسن آباد زادگاه این شهید خبر داد و افزود : روز چهارشنبه ۱۶ خردادماه از ساعت ۱۷ از مقابل خیابان شهید شریفی شهر حسن آباد مراسم وداع و تشییع پیکر سردار بی ادعای جبهه مقاومت بر روی دستان امت شهید پرور و ولایت مدار فشافویه تا محل مصلی بزرگ شهر برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد : مراسم تدفین نیز روز پنجشنبه ۱۸ خردادماه از ساعت ۹:۳۰ صبح از مقابل امام زاده عبدالله واقع در میدان بسیج مستضعفین (سه راه ورامین) در شهرری آغاز و به سمت آستان مطهر حضرت عبدالعظیم الحسنی «ع» ادامه خواهد یافت و در جوار حضرت سیدالکریم به خاک سپرده خواهد شد .

سرهنگ‌ قنبری در پایان از عموم امت انقلابی ، ولایت مدار و شهید پرور شهرستان ری دعوت کرد تا به عنوان پاسداشت مقام شامخ شهدای مدافع حرم در مراسمات این شهید والامقام حضور یابند .م.قنبری