به گزارش روزگار پرس از ری ‘ در این طرح و طی اقدامی کم سابقه عمده مشکلات شهروندان در ضوابط ساخت و ساز که طی سال های گذشته با آن روبرو بودند مرتفع شده است.

مرتضی همتی شهردار باقرشهر در تشریح خبر مهم و ابلاغ بازنگری طرح جامع این شهر گفت: در این طرح گشایش های مطلوبی صورت گرفته است که میتوان از گنجانده شدن نقشه پهنه بندی حریم برای اولین بار و افزایش تراکم در ضوابط ساخت و ساز در تمام سطوح شهری عنوان کرد .

شهردار باقرشهر افزود : بر طبق این طرح در بافت فرسوده شهری ، تسهیلات بسیار مناسبی برای قطعات کوچک حتی زیر ۱۰۰ متر از جمله افزایش تراکم دیده شده است.

همتی تعریف زمین های مجاور معابر اصلی شهر با قابلیت تجاری را از مزایای طرح جامع عنوان نمود و افزود : در طرح های قبل ازین به این صورت نبوده و این مهم برای اولین بار اتفاق افتاده است.

شهردار باقر شهر همچنین تصریح کرد : بر اساس این طرح افزایش تراکم از یک تا دو طبقه در تمام نقاط شهری باقرشهر و تسهیلات مناسب در بافت فرسوده برای نوسازی شهر را شاهد خواهیم بود.

همتی در پایان اعلام کرد : در این طرح عرصه محدوده شهری باقرشهر از ۵۵٠ هکتار به ٧۵٠ هکتار گسترش پیدا کرده است.

بر اساس این گزارش پهنه بندی حریم باقرشهر و افزایش تراکم ساخت و ساز برای قطعات کوچک، متوسط و بزرگ، گامی بلند به سمت نوسازی و آبادانی این شهر یکصد هزار نفری خواهد بود .

باقرشهر در محور ارتباطی قدیم تهران و قم و در بخش کهریزک از توابع شهرستان ری قرار دارد که با بهشت زهرا (س) و حرم مطهر امام خمینی (ره) هم جوار است . م.قنبری