به گزارش روزگار پرس به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۲، مرتضی رحمان زاده شهردار منطقه ۲۲ در این باره گفت: خط ۱۰ مترو تهران قرار است چهار تقاطع شامل خطوط ۱،۳،۶ و ۷ داشته باشد و به عنوان یکی از مهم ترین خط های مترو پایتخت به حساب خواهد آمد.


او افزود: طول مسیر این خط مترو در منطقه ۲۲ حدود ۱۱ کیلومتر و ۳۰۰ متر است که پیش بینی شده بین ۹ تا ۱۰ ایستگاه مترو در محلات گوناگون منطقه ۲۲ راه اندازی شود.


شهردار منطقه ۲۲ درخصوص فعالیت عمرانی این خط مترو عنوان کرد: در حال حاضر در میدان دریاچه کارگاه عمرانی این خط مترو احداث شده و فعالیت های عمرانی آن در دو جبهه به طول ۲۱ کیلومتر یک جبهه از میدان دریاچه در منطقه۲۲ و جبهه دیگر از میدان کتاب در منطقه ۲ در حال انجام است.


رحمان زاده خاطر نشان کرد: انتهای این خط مترو در محله ورداورد منطقه ۲۲ قرار دارد و طبق برنامه ریزی های صورت گرفته در معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران و سازمان مترو بهره برداری از این خط در سال ۱۴۰۳ صورت خواهد گرفت.


وی گفت: منطقه ۲۲ تهران به دلیل اینکه از لحاظ وسعت بزرگترین محدوده جغرافیایی تهران را دارد و از سوی دیگر به دلیل قرار گرفتن مراکز گوناگون تفریحی و گردشگری و همچنین در حال توسعه بودن نیازمند یک حمل و نقل به شکل پاک باتوجه به ویژگی های این منطقه است که با راه اندازی این خط مترو مشکل تردد ساکنان و گردشگران در آینده برطرف خواهد شد.


شهردار منطقه ۲۲ افزود: درحال حاضر در ضلع جنوبی منطقه ۲۲ چهار ایستگاه مترو شامل ورزشگاه آزادی، چیتگر، ایران خودرو و وردآورد در خط مترو تهران _کرج اقدام به جابه جایی مسافران می کنند که با راه اندازی خط ۱۰ مترو در این منطقه حجم خدمات رسانی این حمل و نقل عمومی پاک افزایش می یابد.