آئین تکریم مدیر سابق و معارفه سرپرست جدید آموزش و پرورش ناحیه دو شیراز با حضور مدیرکل و مسئولین برگزار شد.
به گزارش دریافتی روزگار، مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس در این مراسم، اظهار کرد:تحول واژه پر معنایی است که از گذشته های دور در آموزش و پرورش وجود داشته است لذا حضرت امام خمینی (ره) همواره بر تحول در آموزش و پرورش تأکید داشتند.

محمدخلیل عسکری، افزود: وزرای آموزش و پرورش نیز همواره در ابتدای کار خود برنامه ای را حول موضوع تحول به مجلس ارایه داده اند لذا سند تحول نیز با رویکرد تحولی می تواند نقش ایفا کند.

عسکری، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب نیز در سخنرانی خود از مقوله تحول به عنوان یک راهبرد یاد کردند لذا در هر بخشی که ما می خواهیم وارد شویم با نگاه تحولی باید برنامه ریزی کنیم.

وی آموزش و پرورش را مرکز ثقل تحول در جامعه برشمرد و افزود: برای اینکه تحول خوب شکل بگیرد باید عنصر اصلی تحول که معلم است را به خوبی بشناسیم و او را تکریم کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس تکریم معلم را در اولویت همه برنامه دانست و خاطرنشان کرد: اگر جامعه بتواند فهم صحیحی از معلم داشته باشد معلم می تواند نقش کیمیاگری خود را ایفا کند لذا باید تلاش کنیم شخصیت و شأن معلم باید همواره حفظ شود. بنابراین برای رسیدن به تحول ، به گفتمان سازی نیاز داریم و امروز اراده غالب مسئولین استان موضوع تحول در آموزش و پرورش است.

وی، ادامه داد: نمی شود با افکار دیروز برای فردای دانش آموزان برنامه ریزی کرد لذا برنامه ها باید دانش آموز محور باشد و دانش آموزان به شکل واقعی در میدان حضور داشته باشد.

عسکری، گفت:ممکن است دانش آموزان برخی برنامه‌های ما را قبول نداشته باشند لذا فضا. ا برای نقد دانش آموزان مهیا کنیم.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش باید عناصر اصلی به ویژه عنصر خانواده را در امر تحول مشارکت دهد و از این ظرفیت بیش از پیش استفاده کند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس، افزود: از زحمات چندین ساله آقای پرنیان و همچنین از دوره کوتاه مسئولیت آقای بذرافکن تشکر می کنم و از آقای علیپور نیز به واسطه پذیرش مسئولیت جدید تقدیر می کنم.

وی با اشاره به ویژگی خاص ناحیه دو شیراز ادامه داد: استفاده از خرد جمعی و توجه به عنصر ارزشمند قرآنی مشورت می تواند چراغ راهی در مسیر مدیریت این ناحیه آموزشی باشد.