سخنگوی شورای رقابت در ادامه تاکید میکند: وظیفه شورای رقابت، قیمتگذاری نیست. ما دستورالعمل قیمت را به تنظیمگر بخشی که در اینجا تنظیمگر فنی وزارت صمت و سازمان حمایت است، اعلام کردیم. اینها محاسبات را انجام دادند و در کارگروه تخصصی خودرو بررسیهای لازم صورت گرفته است. در نهایت خروجی کار، قیمتهایی بوده که اعلام شده است.
شجاعی میگوید: هدف این بوده که ضمن حمایت از تولیدکننده و حتی شرکتهای مونتاژکار، اما خودروها قیمتهای مناسبی داشته باشد که مصرفکننده دچار زیان نشود.
وی در عین حال یادآور میشود: راهکار نهایی این است که تا در این بازار مساله واردات حل و فصل نشود و سیاستگذاری در رابطه با واردات اتفاق نیفتد، بازار خودرو رقابتی نخواهد شد.
سخنگوی شورای رقابت متذکر میشود: اگر ما بتوانیم بازار خودرو را براساس واردات رقابتی کنیم، قیمتها قطعا کاهشی خواهد بود و رفاه مصرفکننده نیز تامین میشود و خودروسازان مجبور هستند با خودروهای مشابه خارجی رقابت کنند و ارتقای کیفیت داشته باشند. اینگونه در نهایت رضایت مصرفکنندگان حاصل میشود.
مشروح اظهارات اسماعیل شجاعی را (اینجا) بخوانید.
۲۲۳۲۲۵
دیدگاه ها برای این نوشته بسته شده است.