رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک گفت: ۵ درصد از تولیدات پوشاک در کشور توسط بنگاه‌های بزرگ صنعتی و ۹۵ درصد نیز توسط بنگاه‌های کوچک و متوسط تامین می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری “روزگار پرس” به نقل از وزارت صمت، ابوالقاسم شیرازی در حاشیه بازدید از نخستین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی زنجیره ارزش پوشاک (طراحی، مد، لباس و صنایع وابسته) گفت: ممنوعیت واردات و توقف عرضه پوشاک قاچاق فرصتی برای به نمایش در آوردن توانمندی‌های تولیدکنندگان داخلی است لذا برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی برآیند توان بنگاه‌های کوچک و متوسط فعال در این حوزه است.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک با تاکید بر اینکه تولیدات پوشاک کشور نیازمند حمایت است، افزود: در صورت حمایت از این صنعت می‌توان علاوه بر بازار داخل در عرصه صادرات نیز موفق بود.

وی با اشاره به اینکه در نمایشگاه مذکور حدود ۱۰۰ تولیدکننده حضور دارند، گفت: با برگزاری این نمایشگاه علاوه بر آشنا شدن حلقه‌های زنجیره تأمین و تولید پوشاک با یکدیگر، ظرفیت‌ها و توان صادراتی به کارگزاران حوزه تجارت معرفی می‌شود.

شیرازی افزود: امروز به واسطه تولیدکنندگان می‌توان ادعا کرد که برای تأمین بازار داخل و حتی عبور از بازارهای تجاری و حضور در بازار دیگر کشورها هیچ کمبودی در پوشاک نداریم.

وی بیان کرد: ۵ درصد از تولیدات پوشاک در کشور توسط بنگاه‌های بزرگ صنعتی و ۹۵ درصد نیز توسط بنگاه‌های کوچک و متوسط تأمین می‌شود.

بخشی از تولیدات پوشاک به علت کاهش تقاضای ناشی از کرونا در انبارها مانده‌اند

سعید ممبینی رئیس اتاق اصناف ایران نیز در بازدید از این نمایشگاه گفت: صنف پوشاک و صنوف وابسته به آن، از زمان شیوع کرونا در کشور تاکنون آسیب بسیار زیادی را متحمل شده‌اند زیرا این بیماری باعث کاهش مراودات و برگزاری مراسم و میهمانی‌ها شد و به همین دلیل تقاضا در این بخش کاهش یافته است و بخشی از تولیدات پوشاک در انبارها باقی ماند و به فروش نرفت.

وی افزود: با توجه به سرعت واکسیناسیون در کشور و احتمال کاهش محدودیت‌های کرونایی، فعالان صنفی با توجه به اینکه سهم بالایی از بازار را در اختیار دارند برای شرایط پیش رو آماده خواهند شد.

ممبینی اظهار کرد: اتاق اصناف ایران در حمایت از این نمایشگاه اهدافی از جمله تقویت و توسعه توان صادرات پوشاک را دنبال می‌کند و امیدواریم با تعامل ایجاد شده بین عوامل مختلف حوزه پوشاک در این نمایشگاه، در آینده شاهد تحول صادرات در این حوزه باشیم.