مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه در اصفهان، علت آتش‌سوزی‌ها در ساختمان‌های تجاری و‌ مسکونی غالبا نشت گاز است و طبق آمارها، حوادث آتش‌سوزی معمولا در میانه روز رخ می‌دهد، گفت: امسال ۲ هزار و ۸۵۶ نیروی آتش‌نشان مامور شده‌اند تا اوقات پرترافیک در اماکن شلوغ شهر مسقر شوند و ۲ هزار و ۹۹۱ مورد گشت ایمنی با ۲۸ درصد افزایش نسبت به سال گذشته، در نیمه نخست سال جاری در شهر اصفهان صورت پذیرفته است.
وی خاطرنشان کرد: ارائه ۱۱۰ هزار نفر ساعت آموزش شهروندی، بررسی ۲۴۳ نقشه معماری پس از دریافت پروانه ساخت، ارائه ۶۰۲ مورد تایید پایان کار و بازدید از ۴ هزار و ۴۷۱ مورد طرح ایمنی ساختمان‌ها از دیگر اقدامات سازمان آتش‌نشانی در نیمه نخست سال جاری بوده است.
معاون پشتیبانی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان نیز در این نشست گفت: خوشبختانه سازمان آتش‌نشانی شهرداری اصفهان از به‌روزترین تجهیزات برخوردار است و به ویژه در دو سال اخیر، توانسته در زمینه تامین تجهیزات رتبه اول را در کشور به خود اختصاص دهد.
مجتبی حسین‌پور افزود: خریداری پهباد کاوش و پهباد آتش‌نشان، خریداری نردبانی به قیمت ۱۲۰ میلیارد تومان و تامین تجهیزات انفرادی برای نیروهای آتش‌نشان با هزینه‌ای بالغ بر ۱۲۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان برای هر نفر، ازجمله اقدامات انجام شده در این زمینه است.
وی خاطرنشان کرد: به‌روز کردن ماشین‌آلات قبل و خرید ماشین‌آلات جدید از دیگر اقداماتی است که در زمینه تجهیز سازمان آتش‌نشانی انجام شده است. همچنین از سه ماه گذشته تا کنون تحقیقاتی درخصوص شناسایی و خریداری تجهیزات جدید در حال انجام است.