محمد زارع گفت: رسانه ها موتور و محرک یک استان در کشور هستند و رسانه های ایلام نقش تاثیر گذاری بر روند توسعه منطقه دارند و جزو رسانه های درجه یک در کشور محسوب می شوند .

مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با بیان اینکه رسالت اصلی ستاد اجرایی محرومیت زدایی در کشور است افزود : نقش محرومیت زدایی در استان ایلام بخوبی ایفا شده است.

وی گفت: رسانه های نقش بزرگی می توانند در پیشرفت یک مجموعه داشته باشند . استان ایلام علی رغم تمام ظرفیت ها نتوانسته هم تراز استان های دیگر پیشرفت داشته باشد و محروم واقع شده است و با کمک رسانه ها بتوانیم کلمه محروم را از چهره استان حذف کنیم .

مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) با بیان اینکه کلیه مجموعه های استان اعمم از استانداری ، سپاه و گروهای جهادی و سایر ارگانها همراه و همگام ما هستند افزود : به صورت شبانه روز پای کار هستیم تا عقب ماندگی ها را جبران نماییم .

سال گذشته ۳۳۰ هزار وعده غذای گرم با اعتبار ۶ میلیارد تومان بین زائران اربعین توزیع شد

با توجه به گرمای بالای هوا در مهران ۸،۵ میلیارد تومان نیز برای احداث سایبان در مسیرهای منتهی به مرز هزینه شد

۱۴۳ چشمه سرویس بهداشتی نیز در شهر مهران و پایانه مرزی توسط ستاد اجرایی جانمایی شد.

۲۰ میلیون بطری آب معدنی با هزینه ۶،۵ میلیارد تومان خریداری و بین زائرین اربعین توزیع شد ، خرید تجهیزات مورد نیاز مساجد به ارزش سه میلیارد تومان ، ایجاد بیمارستان سیار ۳۲ تختخوابی احسان در مرز مهران با سرمایه گذاری ۴،۸ میلیارد تومان را از دیگر فعالیت های صورت گرفته در ایام اربعین سال گذشته شمه ای از فعالیت های ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در استان ایلام می باشد.
وی اظهار داشت : ۲۰۰ گروه جهادی در سطح استان داریم که کمک های بسیاری در این زمینه می توانند انجام دهند که مجموعه ما پرسنل کم اما با تمام توان می توانند کار انجام دهند امیدواریم این تلاش ها بتوانند مجموعه استان را به سطح قابل قبولی از برخورداری برسانند .

وی ادامه داد: دلیل عقب افتادگی استان ایلام نگاه طایفه ای از طرق مردم و مسئولین است و امیدواریم این نگاه طایفه گرا به ایلام گرا با حمایت رسانه ها میسر گردد.
 محمد زارع  اظهار داشت: سرمایه گذاری ۴۱۰ میلیارد تومانی برای محرومیت زدایی در استان انجام شده است که ۲۹۰ میلیارد تومان از این مقدار در قالب تسهیلات اشتغال خرد و خانگی در قالب بنیاد احسان، بنیاد برکت، بنیاد ۱۵ خرداد و سایر زیرمجموعه های ستاد پرداخت شده است.

در حوزه اربعین نیز سال گذشته ۵۲ میلیارد تومان هزینه شده و ۶۸ میلیارد تومان نیز در سایر بخش ها بوده است.
سال گذشته ۱۵۰ سری جهیزیه نوعروسان با ارزش ۶ میلیارد تومان اهدا شد، همچنین ۱۰ هزار بسته معیشتی با اعتبار ۹ میلیارد تومان نیز بین نیازمندان استان توزیع شد.

۲۰۰ هزار بسته معیشتی در ایام کرونا بین اقشار مختلف مردم و جامعه هدف بنیاد و استان ایلام توزیع شده است.

پنج هزار سری نوشت افزار به ارزش سه میلیارد تومان، تحت پوشش قرار دادن ۵۰۰ دانش آموز پشت کنکوری برای کسب آمادگی ورود به دانشگاه را از جمله برنامه های اجرا شده در حوزه ارائه کمک هزینه های تحصیلی در استان می باشد.

یک هزار نفر کلاس اولی نیز در راستای برنامه سفیر احسان با اعتبار ۲۸۰ میلیون تومان به مشهد مقدس اعزام شدند.
سال قبل در قالب برنامه نسیم احسان ۲۴۰ دستگاه کولر به ارزش ۸۴۰ میلیون تومان بین نیازمندان پخش و همچنین ۱۵۰ عدد بخاری نیز در چارچوب پویش دلگرمی با اعتبار ۳۰۰ میلیون تومان در مناطق مختلف استان توزیع شد.

۱۲۵ تن گوشت مرغ با اعتبار ۶،۵ میلیارد تومان سال گذشته بین جامعه هدف توزیع شد.

سه مرحله رزمایش لبخند احسان در ماژین دره شهر ، حاشیه شهر ایلام و در آخرین نوبت حضور گروه پزشکی الکفیل در استان برگزار و به تعداد زیادی از افراد شرکت‌کننده خدمات رایگان ارایه گردید.
استقرار بیمارستان سیار احسان در هلیلان به مدت ۲ هفته که پنج هزار نفر در ایام برقراری این بیمارستان از خدمات درمانی بهره مند شدند که ۱،۵ میلیارد تومان نیز در این زمینه هزینه شد.

سال گذشته ۱۲ خانه احسان در مناطق محروم ایلام همچون ایوان ، ملکشاهی از سیروان و ایلام دایر شد.
تاکنون ۴۰ مدرسه با مشارکت ستاد اجرایی در استان ایلام به بهره برداری رسیده است که پنج مورد از این تعداد پارسال افتتاح شده اند.

۵۰ میلیارد تومان در بخش آبرسانی در کل کشور تخصیص یافت که پارسال موفق شدیم ۸،۵ میلیارد تومان را در استان جذب و هزینه کنیم.

سال گذشته ۲۹۰ میلیارد تومان برای اجرای سه هزار و ۷۰۰ طرح اشتغال خرد و خانگی در استان هزینه شد که بیش از پنج هزار فرصت شغلی را به دنبال داشت.
۸۰ درصد تسهیلات پرداختی ستاد در نقاط روستایی و ۲۰ درصد در شهرها صورت گرفته است .
۱،۵ میلیارد تومان برای تجهیزات مرکز ناباروری بیمارستان طالقانی شهر ایلام اختصاص یافت که امیدواریم هر چه زودتر با تامین نیروی انسانی مردم استان از مزایای آن بهره مند شوند.

سال گذشته ۳۰۰ زوج نابارور استان از حمایت های ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومانی ستاد استفاده کرده اند و همچنین ۱،۳ میلیارد تومان برای خرید تجهیزات دستگاه آنژیوگرافی بیمارستان مصطفی شهر ایلام پرداخت شده است‌.

۱۷۵ واحد مسکونی در شهر ایلام با مشارکت ستاد اجرایی در حال ساخت است که ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و امیدواریم تا پایان امسال تکمیل و به افراد واجد شرایط تحویل شوند.