رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با اشاره به اینکه یکی از معضلات حوزه بهداشت و درمان در استان را طی سال های گذشته بدهی داروی عنوان کرد و گفت: ۷۵ میلیارد تومان این حوزه در استان وجود داشت که از این تعداد ۵۰ میلیارد تومان در بیمارستان مصطفی خمینی (ره) بود. که با تلاش صورت گرفته این مقدار تسویه شده است.

به گزارش روزگار از ایلام دکتر جاسم محمدی روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: با توجه به مشکلات مربوط به داروی این قسمت به بخش ویژه ای از وزارتخانه است و تنها حوزه تخصصی در مدیریت بخش دولتی باقی می ماند.

دکتر محمدی با بیان اینکه تبعیت نکردن شرکت های دارویی از قوانین و مقررات وزارتخانه مبنی بر قیمت گذاری دستوری و تعیین آن بر اساس قیمت تمام شده و به شکل شناور را از مشکلات می باشد، اظهار داشت: رایزنی ها با شرکت های دارویی معتبر کشور به منظور استقرار در استان انجام شد که در صورت نهایی شدن بخشی از این حوزه مرتفع خواهد شد.

وی افزود: مرکز ناباروری در استان در مراحل اجرا شهرستان قرار دارند که در مرکز سطح ۲ در ایلام و دره شهر راه‌اندازی شده و در مرکز سطح ۳ نیز در مراحل اجرا قرار می‌گیرد، با توجه به هزینه‌هایی که برای درمان ناباروری ایجاد می‌شود. مراکز در کاهش هزینه های درمانی بسیار تعیین کننده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام اضافه کرد: مرکز رادیوتراپی و شیمی درمانی برای درمان بیماران سرطانی با سرمایه گذاری ۲۵ میلیارد تومان در این استان راه اندازی خواهد شد.

دکتر جاسم محمدی بیان داشت: تفاهم نامه سه جانبه بین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت نفت و دانشگاه علوم پزشکی استان برای همکاری در خصوص ایجاد مرکز رادیوتراپی و شیمی درمانی در بیمارستان رازی ایلام منعقد شده است.

وی افزود: با توجه به افزایش بیماران سرطانی نیاز به مرکز رادیوتراپی به شدت در استان احساس می‌شود که از محل مسوولیت‌های اجتماعی وزارت نفت ۱۵۰ میلیارد تومان می‌شود. در محوطه بیمارستان رازی ایجاد خواهد شد، در نظر گرفته شده است.

رئیس دانشگاه پزشکی ایلام با اشاره به مشکل راه دسترسی به بیمارستان رازی ایلام یادآور شد: پیمانکار طرح تعیین و اعتبار لازم است پیش بینی شود و در صورت حل معضل معارضان بهسازی مسیر انجام علوم را انجام دهد و مابقی قسمت ها نیز به زودی راه اندازی شوند.

دکتر محمدی با اشاره به توسعه بخش های مختلف بیمارستان امام خمینی (ره) ایلام ادامه داد: بخش اورژانس این مرکز تحقیقات و تحقیقات انجام شده و بخش های سوانح، تروما و جراحی آن نیز توسعه یافته و برنامه ریزی برای بخش های داخلی در دستور کار است.

وی به فعالیت های بیمارستان های شهرستان های ۶ گانه استان پرداخت و گفت: برخی از این مراکز تنها با ۲۰ درصد تعیین شده فعالیت می کنند. همچنین جانمایی شده و راه اندازی این دستگاه در سرابله نیز در دستور کار است.

دکتر محمدی افزود: افزایش قابل توجه بیماری های بیماری های قلبی و بیماری های خطرناک را در استان به صدا آورده است، بر اساس آمارها هم اکنون ۷۵ درصد مرگ و میرهای مربوط به بیماری ها و بیماری ها است که با این موضوع باید امکانات و تجهیزات را انجام داد.

وی ادامه داد: راه‌اندازی مرکز آنژیوگرافی با توجه به هزینه‌های تعیین شده برای سایر استان‌ها از اولویت‌های دانشگاه علوم پزشکی استان بود که موفق شد و به عنوان مکمل باید جراحی نیز ایجاد شود که در این خصوص رایزنی‌هایی با پزشکان معتبر ایجاد شود.